DESPRE IUBIRI ȘI AMINTIRI

-Mămica, dar dacă tu aveai să te căsătorești cu nenea cela, care acum are o soție frumoasă și se află peste hotare? Acela care a învățat împreună cu tine și tata? Ori tata dacă s-ar fi căsătorit cu tanti aceea frumoasă pe care o simpatiza la școală?… mă întreabă Delia gânditoare.

-Apoi ce?

-Apoi eu cum aș fi ieșit? Eu a cui avea să fiu – a ta sau a lui tata? Da cum avea să mă cheme și cu cine avea să semăn? Cu tine ori cu nenea cela? Ori poate cu tanti aceea ori tot cu tata ca și acum? Da Victorița avea să fie Victorița?

-Of, prea multe întrebări existențiale pentru căpșorul tău, îi răspund gândindu-mă în sinea mea: ”și al meu”, mai ales că tocmai mă întorsesem de la reuniunea cu colegii.

-Și totuși mami?…

-Nu știu scumpa, dar Dumnezeu, soarta, universul, numește asta cum vrei, a făcut astfel încât sufletele voastre să vină anume la noi doi și ambii suntem foarte fericiți că anume așa s-a întâmplat și nu altfel.

Recent m-am întâlnit cu câțiva colegi de clasă. Am râs mult privind vinietele de școală neputând da crezare ochilor că noi suntem aceia. La un moment cineva a făcut o hohmă pe seama pozelor, bineînțeles a mea alături de prietenul de atunci:

-Îți imaginezi Nastea, acum aveai să fii doamna X! (nu vreau să dau nume).

-O nu, lăsați jalea, scot eu destul de condimentat în voce, amintindu-mi că relația noastră a fost una destul de tumultoasă, încheindu-se cu puțin timp după școală, eu nu prea regretând această decizie. Ba din contra, uneori chiar făceam replici destul de pipărate la adresa lui, deși cu siguranță eu le meritam mai mult.

Și atunci m-a pocnit revelația (mai că n-am uitat cuvântul acesta)! Uite chiar în clipa aia am conștientizat că tocmai lui îi datorez două lucruri cele mai importante, dar chiar cele mai importante în viață:

  1. Copiii, cu tatăl cărora am făcut cunoștință prin intermediul lui și cu care, în pofida la toate divergențele, am reușit să păstrăm cea mai trainică și longevivă relație de prietenie și
  2. Jurnalismul.

Vorba e că anume el și sora lui m-au convins să nu mă duc la medicină, pentru care mă pregăteam de mică, fiind ferm convinsă că altă profesie nu-mi poate fi hărăzită, ci să aleg facultatea de Jurnalism unde din prima zi m-am simțit ca peștele plutind în apele sale. Anume ei au văzut acest potențial în mine, încurajându-mă să-l dezvolt.

Și știți ce sentimente m-au cuprins? În primul rând rușine, da, da, rușine pentru toate micile (sau marile) mele răutăți la adresa lui. În al doilea rând, recunoștință și lui, și ”cosmosului” pentru o relație pe care cândva am considerat-o în zadar, ca să ajung la concluzia că tocmai pentru mine ea nu a fost deloc în zadar.

Mi-am luat inima în dinți și i-am scris, după mai bine de 15 ani de zile în care nu am comunicat deloc. I-am scris un mesaj de mulțumire și scuzare. Mi-a răspuns fiind surprins, dar foarte binevoitor. Pentru mine răspunsul lui a fost la fel de neașteptat de binevoitor, precum de neașteptat pentru el mesajul meu. A fost o discuție scurtă, dar caldă, lăsând în urma ei acea plăcută trenă a eliberării de resentimente.

De ce am scris toate astea? Pentru că m-am convins încă o dată că absolut orice persoană pe care o iubim, apoi urâm, iertăm… sau poate ne plictisim, uităm… sau poate iarăși o iubim sau iarăși o urâm… absolut oricine pe care îl întâlnim în viață are un rol și lasă o amprentă pe care doar peste ani o poți descifra.

P. S. Cu timpul rămân doar amintirile frumoase, așa mi-a spus cândva un om foarte drag, doar că uneori prea dureros de lung e timpul până la acele amintiri.

2 gânduri despre “DESPRE IUBIRI ȘI AMINTIRI

  1. Pingback: Oameni pe lună sau viață după moarte… | Elenele

  2. 🙂 … Drept. Păcat că nu prea ne spune nimeni lucrurile astea, cînd sîntem mai cruzi, şi tre’ să le descoperim, cel mai adesea, singuri. Bine totuşi că pe unele dintre ele le aflăm, cît de cît.

Lasă un răspuns

