SINGURA SOLUȚIE A VIEȚII

– Mami de ce in lume există rău? m-a întrebat Delia într-o seară cu ochii plini de lacrimi.

– Uite-te la cer, i-am zis. Vezi? Ieri a fost senin, azi sunt nouri, poate chiar și va ploua cu tunete și fulgere. Așa e și în viață: uneori mai bine, alteori mai greu.

– Da de ce nu poate să fie mereu cer senin?

– Știi ce s-ar întâmpla atunci? Toată iarba, toate florile și toți copacii s-ar usca. Norii țin umbră, iar ploaia udă pământul. Ți-aduci aminte ce mi-ai zis în avion când am zburat la mare?

– Mmm… Că stăm pe loc?

– Nu, scumpa, că oriunde te-ai întoarce, e soare. Asta vreau să ții minte – deasupra tuturor furtunilor și viferelor întotdeauna-i soare.

***

Am fost la un spectacol care mi-a scos acest dialog din cerdacul amintirilor. Data viitoare o voi lua pe Delia cu mine, chiar dacă inițial m-am gândit că ar fi prea dur pentru ea. Copiii sunt mult mai înțelepți decât credem, iar acest spectacol dă niște răspunsuri atât de clare într-o formă cât se poate de simplă și lacrimogen de frumoasă.

”Oscar și tanti Roz” e un spectacol care te trezește la viață. Într-o seară mohorâtă, după o săptămână plină de nervi în care nu ai timp nici măcar să te uiți în oglindă, hop și te pomenești în fața unei povești care-ți descoperă secretul, banal de simplu, atât de simplu încât îl uităm în fiecare zi: viața are o singură soluție – să trăiești.

Nu vă voi povesti subiectul, ci doar una din lecțiile învățate: copiii cel mai mult apreciază adevărul. Ei pur și simplu îl simt, mai bine ca orice detector de minciuni. Bizar, dar anume la teatru mi-a venit în minte un slogan pentru părinți – în fața copilului tău cea mai bună actorie este să fii tu însuți.

Mai este un motiv pentru care vi-l recomand. Acest spectacol face parte din ceea ce eu numesc advertising for good.  10% din prețul fiecărui bilet va merge pentru HOSPICE Angelus care în prezent desfășoară o campanie cu genericul ”Tune my June”. De asemenea la intrarea în teatru stă o cutie de donație.  Dacă înainte de spectacol îmi părea biletul cam scump, la ieșire am donat aceeași sumă, oamenii de alături procedând la fel.

Vorba e că poveștile triste parcă întotdeauna se întâmplă undeva departe, iar spectacolul te face să conștientizezi că totul se întâmplă aici și acum și că acțiunea ta are un efect benefic imediat.

HOSPICE Angelus este singura organizație care oferă GRATUIT servicii de îngrijire paliativă a copiilor cu maladii incurabile. Cu alte cuvinte, ei încearcă să ușureze și chiar să coloreze acea ultima sută de metri prin care trec atât cei mici, cât și familiile lor. Când lucram la TV am filmat un reportaj la secția oncologică pentru copii. Era un eveniment organizat cu ocazia a 1 iunie. Cei de la HOSPICE au invitat doi clovni celebri, care au venit cu baloane și tot felul de scamatorii. Știți ce m-a impresionat atunci cel mai mult? Zâmbetele și bucuria sinceră din ochii acestor copii. Cu cearcăne, dar încă apți de scântei.

Dacă nu reușiți la teatru, puteți comanda o vizită la domiciliu + o HOSmascotă, care nu este altceva decât un zâmbet verde de pluș și toate astea la un preț de numai 200 de lei.

Pentru mai multe detalii, vedeți aici.

PS.  La spectacol nu mergeți machiate. Fraza de final: Doar Dumnezeu are dreptul să mă trezească, dar trebuie să vedeți, ca să înțelegeți cât de profundă este.

 

PS2. Nu mă pot abține. Voi încheia cu o poezie găsită pe pagina HOSPICE Angelus. De citit ori de câte ori îmi pare că se prăbușește cerul de la probleme.

 

Nimeni
Nimeni nu spune că va fi uşor
Nimeni nu spune că va fi corect.
Nimeni nu spune că va trece
Dar ei îmi spun că îmi va cădea părul.

Nimeni nu spune că vreodată voi fi cum am fost
Nimeni nu spune că voi fi deşteaptă.
Nimeni nu spune că voi fi veselă
Dar ei îmi spun că am o inimă bună.

Nimeni nu spune că vor fi plânsete
Nimeni nu spune că vor fi lacrimi.
Nimeni nu spune că vor fi încercări
Dar ei îmi spun că vor fi lângă mine.

Nimeni nu spune când medicul are dreptate
Nimeni nu spune când medicul greşeşte.
Nimeni nu spune când medicul este banal
Dar ei îmi spun să fiu puternică.

Nimeni nu ştie dacă mâine va veni
Nimeni nu ştie ce ne va aduce săptămâna viitoare.
Nimeni nu ştie ce va fi peste o oră
Dar ei îmi spun să lupt.

Lasă un răspuns

