MAI BĂRBATĂ CA BĂRBATUL

– Nastea, simte-te bărbat în casă, toarnă!

Cred că mai plăcută urare de 8 martie nu am primit niciodată. Stând în mijlocul bucătăriei noastre micuțe, în fotoliul adus ca un tron pentru umila mea persoană, sorbind un gin-tonic veritabil și pufăind dintr-un trabuc cubanez, m-am simțit mai bărbat ca niciodată. Și nu pentru că puteam să dau o palmă galeșă fundulețului drag acoperit lejer cu halatul de baie, și nici pentru că în rolă abureau bucate alese gătite cu grijă pentru mine, ci pentru că am curaj, proprietate pe care adesea (greșit) o atribuim bărbaților. De altfel, ia vedeți și singuri care este primul sinonim pe care îl dă dexonline.ro.

Acum întrebarea mea din seria ”avocatul diavolului” – voi câți bărbați ați văzut, de facto, să aibă bărbăție?

Să ducă un joc fairplay?

Să recunoască că au greșit?

Să-și vadă slăbiciunile în față?

Să-și urmeze inima?

Etimologia cuvântului ”curaj” vine din francezul ”courage”, care la rândul său provine de la ”coeur” – inimă. Rațiunea întotdeauna va căuta soluțiile cele mai comode și în această privință bărbații excelează. Nu o spun eu, ci specialiștii în domeniu. 

A fi curajos nu înseamnă să nu ai frici, să nu chibzuiești, să riști cu ochii închiși…

A fi curajos înseamnă să fii sincer, cu tine în primul rând.

Și atunci când înveți să-ți asculți sinele, nu mai aștepți visele să se transforme ca printr-o minune în realitate. Mergi singur în întâmpinarea lor.

Mergi pur și simplu pentru că ai curajul să mergi.

Și atunci când îi spuneam scumpei și bravei mele, madam Roussel că ”mai bărbată ca bărbatul doar femeia poate fi”, era tocmai pentru că în calea mea am întânit mai multe femei curajoase decât bărbați…

Și totuși, cine caută, găsește.

PS. Cuvântul ”bărbat” e de genul masculin, pe când ”bărbăție” de genul feminin. A câta oară mă conving cât de logică este limba română.

Bărbatul din mine iubește femeia din tine.

Un gând despre “MAI BĂRBATĂ CA BĂRBATUL

  1. Pingback: Cherchez l'homme | Alo...BEBE! - despre maternitate altfel

Lasă un răspuns

