ÎNCĂ EȘTI COPIL SAU CÂND ÎNCEPE PRIMĂVARA MEA

***

– Mămica până la ziua mea au mai rămas 4 zile?

– Da.

– Uraaaaaa!!! O să-l invităm pe Ziggie (n. r. papagalul Jako) şi pe Igor (n. r. cel mai gangster pește din acvariul nostru)?

– Nu, doar oameni. Dar ştii ce-mi place cel mai mult? Că numeri zilele până la aniversarea ta.

– De ce?

– Pentru că asta înseamnă că încă eşti copil şi ce poate fi mai minunat? Va veni un timp când nu vei mai aştepa cu nerăbdare ziua ta de naştere, numărându-ți ridurile odată cu anii. Atunci să-ți aduci aminte de copilul din tine.

***

– Mami, ştii de ce planeta Marte se numeşte aşa?

– Spune-mi tu.

– Pentru că acolo e permanent luna martie şi eu pot să-mi sărbătoresc ziua de naştere în fiecare zi.

– Și asta înseamnă că încă ești copil… vrei ca fiecare zi să fie sărbătoare. Când vei crește mare și-mi vei povesti despre problemele pe care le ai, eu îți voi spune să închizi ochii și să zburăm pe planeta Marte.

***

– Mami, da anotimpul meu preferat trebuie să fie primăvara?

– Nu neapărat.

– Bine, pentru că îmi place iarna. Afară ninge, pot să mă joc cu bulgări de zăpadă și să mă dau cu sania.

– Asta încă o dată înseamnă că ești copil. Copiilor iarna le place mai mult decât maturilor.

– De ce?

– Pentru că maturii îngheață, pe când copiii se joacă. Să nu uiți să transformi iarna într-un joc și atunci orice ger e trecător.

Apropo, când erai la mine în burtică a fost o iarnă neobișnuit de călduroasă, iar eu tânjeam după zăpadă, după ger. Și uite că exact în ultima săptămână a nins, iar tu de parcă ai așteptat ninsoarea ceea, ca numai după asta să te naști, cu mult peste termenul prognozat de medici. Țin minte și acum clipele când am ajuns la maternitate și mergând prin nămeți, care se topeau deja,  îți șopteam în burtică că atunci când vei crește, îți voi povesti despre acel cadou întârziat al iernii… și despre toate mărțișoarele și sms-urile de 1 martie, numai că mărțișorul meu a sosit pe lume a doua zi și de atunci începe primăvara mea. Primăvara începe cu tine.

Lasă un răspuns

