REPLICĂ

Mă simt obligată să dau o replică. De obicei nu o fac, dar se vede că dorința nestăvilită a dragei mele madam Roussel de a-mi arunca un pahar în față m-a impulsionat să scriu acest articol.

O relație de orice natură e un schimb: tu mie, eu ție. În mod normal (citește: ideal) trebuie să fie fair play – tu îmi faci un cadou, eu îți fac un cadou / tu îmi oferi plăcere sexuală, eu îți ofer plăcere sexuală / tu mă susții (ajuți, compătimești), eu te susțin (ajut, compătimesc) și așa mai departe. În mod normal, trebuie să fie așa: atât cât dai, atâta iai și viceversa – atât cât ceri, atâta oferi. În mod normal foarte multe lucruri trebuie…

Să luăm exemplul concret devenit subiect de dispută. Soțul îi cumpără soției un cadou scump sau orice altceva de ce ar avea ea nevoie. Ea îi spune mulțumesc de fiecare dată.

El oferă? Oferă.

Ea apreciază? Apreciază.

Corect? Corect.

Întrebarea mea este – ce primește el în schimb? Multe femei, dar nu exclud că și bărbați, îmi vor sări în cap spunându-mi că el trebuie să se mulțumească că o face fericită și e adevărat. Asta și presupune acea iubire necondiționată despre care atâta scriu psihologii. Dar acum cu mâna pe inimă – câți dintre noi (atenție, cuvântul cheie noi, pentru că nu mă exclud din listă) se mulțumesc cu un simplu ”mulțumesc” (iertată să-mi fie tautologia)?

Mergem mai departe. Excludem cazurile când femeia nu are bani și e dependentă financiar de bărbat. Să presupunem că ea are bani și îi poate oferi un cadou scump la rândul ei. Sau, dacă nu are această posibilitate, îi gătește, spală, calcă etc., ceea ce tot este o oarecare recompensă. Dar dacă din toate astea, el preferă sexul, pentru că lui, banal, îi place sexul cu soția sa, chiar dacă cea din urmă nu manifestă pe moment mare dorință? El o cumpără? Ea se ”prostituează”?

Acum cu ambele mâini pe inimă (da tare pe inimă) – câte femei simulează orgasmul (numai vă rog fără ochi rotunzi că nu ne-am născut ieri) cu bărbatul iubit? Motive sunt o mulțime, precum și cazuri diverse. Despre asta nu articole se scriu, ci cărți întregi.

Ca să nu ne abatem prea mult de la temă, să luăm ca exemplu cazul când între cei doi există dragoste și compatibilitate sexuală, doar că uneori ea nu reușește, nu vrea, nu mai știu eu ce… dar mă rog, cedează pentru că vrea să-i facă lui plăcut. În mod normal ea trebuie să fie onestă: ”dragă, eu nu am orgasm, dar mi-i plăcut oricum”. Câte femei fac asta de facto, dar iarăși cu mâna tare pe inimă? (vorbim de simulări ocazionale).

Și ultima întrebare din reflecțiile mele – ce e rău dacă pe lângă faptul că ea îi face soțului plăcut (având orgasm sau nu), ea se alege și cu un cadou? Da, e o șmecherie la mijloc.

Eu nu apăr pe nimeni. Eu cred că în asemenea situații nu există ”alb” sau ”negru” – deși întotdeauna am fost o persoană care reduce totul la ”da” sau ”nu” – important e să știi ce vrei și să te simți confortabil cu alegerile făcute.

Și pe final o mică alegorie pentru cei care vor înțelege: toți noi într-o măsură mai mare sau mai mică suntem în postura unei ”prostituate” (și asta nu numai cu referire la relațiile amoroase), de cele mai multe ori fiind puși în fața alegerii între a face sex fie pentru plăcere, dar mai prost plătit, fie pentru bani, dar cu mai puțină plăcere. Deja e decizia fiecăruia ce alege. Fericirea absolută este atunci când faci sex, primind și plăcere și bani și tocmai aceste momente sunt foarte rare.

PS. Optimistul vede paharul semiplin. Pesimistul vede paharul semi-gol. Realistul vede un pahar. Oportunistul ia paharul și bea apa. Da eu închei tipic moldovenește: ”Om să șii”.

8 gânduri despre “REPLICĂ

  1. Un pic prea argumentat… inteles ideea si sint de acord ca intr-un cuplu faci diferite chestii, din placere sau nu, si fara sa fii sau sa te simti prostituat, uneori chiar si pentru ca vrei sa-i faci pe plac celui drag, cum si el iti face tie…. alta e intrebarea, aici e unde Diana nu are dreptate, reducind totul la prostitutie… De ce intr-un cuplu nu am face ceea ce vrem si cind vrem, fara ca celalalt sa aiba chiar si dreptul sa ne-o reproseze, pentru mine asta e un fel de ideal, cind faci cadou, curat, mincare, sex… nu pentru ca vrei sa-i faci cuiva pe plac, ci pentru ca asa simti, si culmea ca timing-ul celuilalt sa corespunda cu al tau, dar totusi intr-un cuplu se aduna 2 caractere diferite, si chiar daca nu va zice, arata, recunoaste, oricum va fi acela care va ceda, lasa de la dinsul, face neconditionat… dar va renunta la o bucatica de sine, pentru a face pe cineva fericit, pentru ca in definitiv unul e gradinarul, iar celalalt e floarea… si asta e filosofie ieftina, poate, dar eu nu am intalnit relatii in care unul sa nu se autostramtoreze de dragul si iubirea pentru celalalt… nu am intalnit

    • Maya, cum zici tu – in mod ideal. Ma inclin in fata celor care reusesc sa atinga idealuri. Incerc sa cobor cu picioarele pe pamant si nu vad eu nici o „prostitutie” la mijloc, ci un schimb. De altfel si prostitutia e un schimb. Si relatia dintre un angajator si angajat tot e un schimb, si relatiile dintre prieteni si chiar ma incumet sa afirm ca si relatiile dintre parinti si copii e un schimb. Dragoste neconditionata nu stiu in genere daca este, or pana la urma oamenii sunt egoisti si egocentristi, iar altruismul in forma pura nu exista, pentru ca in final oricum celui care face binele altuia tot ii este placut, de la insusi faptul ca a facut pe cineva fericit, asta il face sa se simta util, chiar daca pretul sunt propriile suferinte. Bine, am putea acum incepe o discutie lunga si filosofica, dupa cum am mai spus fiecare isi face alegerile, important e sa te simti confortabil cu ele.

  2. Sunt 100% de acord cu tine, este un parteneriat, tu mie eu tie si nu are mare importanta ce dai ca de fapt dai ceea ce ii place partenerului mai mult sau stii ca are nevoie in acel moment. O sa aduc si un exemple, s-a intimplat ieri. Sotul imi spune „stii, vreau sa ma duc sa joc fodbal cu baietii in fiecare saptamina si nu numai toamna, dar si iarna- primavara si tre sa platim un fee pentru sals, tu ce spui!” eu ii zic ironic ca este chip baietii ti

  3. …baietii ti-au rupt m miinicele sa te duci🙂 da dute deam:) el bucuros ca am fost de acord vine la spatele meu( eu faceam cina) si incepe sa maseze umerii mei. S-a prostituat el ca a inceput sa imi faca mie ceva placut ca raspuns ca i-am facut eu ceva placut?! Nu cred. Asa sunt construite relatiile.

Lasă un răspuns

