CE VREAU SA-I DARUI COPILULUI MEU

Nimeni nu e în stare să ucidă într-un om atâtea vise și aspirații cum proprii lui părinți. (Spike Lee)

O postare pe care o rugum în minte de ceva timp… Acum doi ani scumpa și draga mea madam Roussel, a scris despre cel mai important răspuns pe care i-l va da copilului ei. Astăzi a sosit randul meu.

– Mămica, da tu de ce nu te-ai făcut scriitoare, așa cum ți-ai dorit când erai mică?, mă întrebase Delia zilele trecute la o oră de pictură la care am mers împreună.

– Păi, sunt un fel de scriitoare.

– Atunci de ce nu am citit nici o carte scrisă de tine?

– Pentru că eu nu scriu cărți pentru a-mi câștiga bucata de pâine, dar bucata de pâine o câștig din scris. Scriu diferite informații utile pentru oameni, iar pentru asta primesc bani. Dar sunt momente cand vreau sa scriu de suflet si astfel mi-am creat un blog.

– Blog? Ce-i asta mamica?

– E un fel de carte pe Internet.

– Dar despre ce e cartea asta?

– Despre viata mea… Un fel de jurnal unde scriu tot felul de istorii si ganduri…

– Si eu pot s-o citesc?

– O vei citi neaparat cand vei creste un pic mai mare. Cine stie, poate candva si se va publica… Vom deveni nemaipomenit de bogate🙂.

– Mami, da eu nu stiu ce vreau sa devin: pictorita, bucatareasa sau medic?

– Pai ce-ti place mai mult?

– Nu stiu… toate imi plac.

– Atunci le vom incerca pe un dinte. Pana vei creste mare iti vei da seama ce-ti place mai mult.

– Dar daca nu voi putea castiga bani din asta?

– Important e sa-ti placa ceea ce faci, iar prin perseverenta si disciplina, vei obtine tot de ce ai nevoie.

Stiti ce vreau sa-i darui copilului meu? Increderea in sine. Un lucru atat de fragil si atat de greu de cultivat. De altfel, copilul din mine vrea acelasi cadou. Si daca Delia va citi vreodata aceasta postare, vreau sa se convinga ca nu e nevoie sa demonstreze nimanui nimic. Ea este si asta deja e o binecuvantare a Domnului.

A fi mama nu-i o munca usoara, adesea plina de intrebari fara raspuns si nenumarate reprosuri unul la adresa altuia si asta o spun de pe ambele pozitii (fiica/parinte). E greu sa gasesti echilibrul intre „a cere” si „a da”, dar atat timp cat inca exista caldura intre noi, toate se rezolva.

Lasă un răspuns

