AȘA, DE LA O LUNI

„Anastasia, dumneata îmi trezești fantezii demult uitate în tinerețe”, așa mă întâmpina un coleg foarte drag de la precedentul serviciu, atunci când veneam în rochița mea în carouri, cu o floare roșie prinsă în păr (cu totul inaccetabilă în opinia lui madam Roussel) și ochelarii vintage pe nas. „Daaa Năstica, mă uit la tine și mi-i jale de mine”, suspina în replică altul. De la înălțimea anilor lor, chm… chm…  își puteau permite asemenea gesturi curajoase de curtoazie. Oricum nu aveau ce pierde, iar zâmbetul meu era tratat cum se cuvine – drept o apreciere sinceră a masculinității lor, un pic prăfuită în timp, dar păstrându-și aroma galanteriei de altă dată. Constat cu mirare că  cele mai frumoase complimente le-am auzit anume de la bărbații mai în vârstă. Poate pentru că „există o vârstă la bărbați, când refuzul unei femei poate să-i provoace mai multă bucurie decât tristețe” ( vorba unuia din ei). Cine să-i știe? Dar nu despre asta e articolul ce urmează.

Mi-am propus să încep această săptămână cu niște secvențe și perle din veselul și unitul nostru colectiv. Așa, de la o luni.

***

– Alex, crede-mă că nu te-am chemat în zadar.  Computerul meu chiar frânează și l-am restartat deja de trei ori.

– Hmm… La prima vedere nu am depistat vreo problemă.

– Of, Alexandru, vreo doi ani în urmă aș roși simțindu-mă deconspirată, dar acum îți zic – tu și așa îmi tulburi liniștea feminină, foarte fragilă de altfel…

– Femeie, lucrează și nu te gândi la prostii.

– Păi tocmai pentru asta și l-am chemat pe Alexandru. Te rog rezolvă problema cât mai repede. Noi doar nu vrem chakrele mele să se deschidă, nu?

– Anastasia, sunteți o femeie periculoasă.

– Nu treziți animalul din mine.  De-ați ști cât de dulce el ronțăie alune. 

***

– Salutare dragul meu coleg, conațional, concetățean, consort și pur și simplu co-… că alte cuvinte nu mai știu.

– Pe mine asta deja începe să mă enerveze. Femeie, unde ți-e seriozitatea?

– Eu, blondă și serioasă?!  Да не смешите мои тапочки.

***

– Băieți, haideți să traducem sloganul nostru „migrate smarter, return better”. Într-o română sexy, vă rog.

– Hmm… very challenging, Anastasia.

– Știu. Primul lucru care mi-a venit în cap este: „Fii deștept. Stai acasă.” Oare asta nu-i genial?

***

– Anastasia, știi ce înseamnă politically correct?

– Spuneți-mi dvs.

– Este o noțiune ilogică generată de o grupare ocultă, promovată masiv, insistent și impertinent de presa înregimentată care încearcă să ne convingă ostentativ că o bucată de rahat poate fi apucată de partea lui curată.

***

– Of, azi așa nu am chef de lucru.

– Ce-i drept îi true.

– Tu știi cum moldovenii parafrazează renumita întrebare a lui Shakespeare: to be or not to be?

– Cum?

A shi sau nu a shi? Iaka shi…

Lasă un răspuns

