V de la…

Zilele trecute am privit un film mai vechi difuzat la tv – V de la Vendetta. Exact la tanc. Eu nu voi povesti tot filmul, ci voi aminti despre relatia dintre personajul principal, un tip mascat in Guy Fawkes auto-numindu-se „V” si Evey Hammond, o fata ordinara, cu o sumedenie de frici, care viseaza la o viata sigura si linistita. Intr-un moment ea este capturata, torturata, umilita, mentinandu-si ratiunea datorita unor scrisorele alcatuite pe ultima suta de metri de catre o fosta detinuta. Evey este eliberata tocmai in momentul in care si-a acceptat sentinta, afland ca in tot acest rastimp a fost de fapt captiva lui „V”, care astfel a vrut s-o elibereze de fricile launtrice si sa-i dea mai multa incredere in sine.

Am avut si eu (ne)fericirea sa pic in mana unui  Guy Fawkes, fara masca, doar „V”. Cu idee sau fara (mai curand fara), dar „tortura” a durat catva timp. Trebuie sa recunosc ca a fost gratios, subtil. Lucrurile frumoase dor cel mai mult. Printr-o ironie a sortii, dar in momentul in care am crezut ca pana aici a mers ostasul, a inceput sa ploua. „God is in the rain” – fraza pe care o spune Evey in momentul adevarului.

Fericirea e in lucruri simple. In niste  desene animate „stupide” despre Sponge Bob. Intr-un umar de la care nici nu te astepti sa-ti fie pus sub barba. Intr-un planset de copil in timpul botezului, planset care nu demonstreaza decat ca acest copilas este viu. Intr-o mangaiere pe neprins de veste. In niste sandale rosii purtate de o cumatra. Intr-un „pa pa” strigat de la fereastra. Intr-o leganare pe scranciob. Si da, chiar si in cele 50 de grame salvatoare  de cognac.

Astazi am mers la Orheiul Vechi. M-am detasat de grup, desi am cunoscut foarte multe persoane interesante. M-am intins la soare absorbind… florile, stancile, trilul pasarilor…  Astazi dupa aproape o luna in sfarsit am mancat, cu pofta. Am simtit zeama zeama, placinta  placinta, vinul vin.

Nu m-am debarasat de frici, nici mai increzuta nu am devenit. Cautandu-mi bricheta in buzunar, am dat de un biletel. Era din biscuitele chinezesc de la petrecerea de aseara: „Toate sperantele si planurile se vor indeplini, dincolo de toate asteptarile”.  Am suras, de data aceasta nu caut semne ascunse trimise din Univers.

PS. Si totusi, un gand nastrusnic nu ma paraseste – V de la 5? (prietenii stiu de ce).

Această prezentare necesită JavaScript.

Lasă un răspuns

