FERICIREA ÎN LUCRURI SIMPLE

Se întâlnesc doi amici. „Ce mai faci?”. „Ce să-ți zic. Mi-am luat un elefant. O minunăție. El îmi udă grădina, îmi plimbă copiii, îmi păzește ograda, mă asigură cu material pentru îngrășăminte. Toată lumea-i fericită”. „Poate să-mi iau și eu unul?”. „Ți-l vând eu pe al meu, măcar încearcă pentru o perioadă”. Se întâlnesc cei doi după o bucată de vreme. „Ce mai faci?”. „Bre, elefantul tău îmi creează numai probleme. Îmi calcă toate florile. Mi-a secat fântâna, îmi stropește vecinii. Copiii se tem de el. Toată ograda e plină de rahat, iar cât mănâncă nici nu mai încap discuții”. „Păi cu o asemenea dispoziție, dragul meu, nu mai vinzi tu elefantul”.

Am auzit o vorbă în limba rusă, dar am tradus-o în engleză pentru necunoscători. În engleză pentru că se păstrează oarecum rădăcina aceluiași cuvânt.

Nature helps us to live, / Природа помогает нам жить,

Love to be alive, / Любовь выжить,

Humor to survive. / Юмор пережить.

Astăzi, tocmai când lumea a început din nou să-mi fie dragă, gollum-ul din capul meu m-a bătut ușor pe umăr, așa ca să-mi amintească who is who.

La care i-am răspuns: „dragul meu, eu poate și sunt un who, dar cu siguranță nu un huiz„. Am aflat ulterior o istorie copleșitoare, împărtășită cu colțul gurii și cu o privire mai grăitoare decât orice cuvinte. Apoi am dat de un lan de flori, unde se pierd și cuvintele, și privirile, și gândurile. Uneori fericirea costă prea scump, astăzi însă am avut parte de o porție gratuită: mică, dar atât de frumoasă.

Savurați și voi.

Această prezentare necesită JavaScript.

Lasă un răspuns

