RĂSPUNS EVAZIV

– Mami du-te, mami du-te!

– Unde să mă duc?

– În altă parte.

Așa îmi răspundea Delia când mă apropiam să văd ce face, de obicei ceva interzis. În acest context, mi-am adus aminte de un banc mai vechi.

Cică pe dealurile noastre mioritice era un cioban la care nu dispărea nici o oaie, toate erau una ca una, și nimeni niciodată nu îndrăznea să-l deranjeze. Ciobanul avea un „secret” pe care nu-l împărțea cu nimeni. Redacția ziarului unional a aflat despre acest misterios moșneag și a decis să trimită un tânăr ziarist să-l investigheze. Ajunge ziaristul la locul cu pricina, face cunoștință cu ciobanul, mai schimbă vreo două vorbe, îi toarnă și un pahar de vin pe de-asupra și când simții că ciobanul parcă devenise mai dezlegat la limbă, îl întreabă: „ei și care, moșule, totuși e vrăjeala? Cum de reușești la anii matale să ții toate oile în stână că nici de câine nu ai nevoie?”, ciobanul scărpinându-și tărtăcuța se înclină și-i șoptește: „știi ceva, măi băiete….”, ziaristul își ciulise urechile, „ia mai du-te tu în p…”. Băiatul dezamăgit se întoarce la redacție. „Ei și ce ți-a zis ciobanul când l-ai întrebat cum se descurcă?”, îl întreabă colegii. „Păi… mi-a dat un răspuns evaziv”.

Morala: când se pun prea multe întrebări, trebuie de dat un răspuns evaziv. Uneori tocmai răspunsurile evazive sunt și cele mai exhaustive.

 

Un gând despre “RĂSPUNS EVAZIV

Lasă un răspuns

