AZI DUPĂ CELE MAI ORIBILE 9 MINUTE POSIBILE

Azi plâng de dimineaţă şi nu mă pot opri. Motivul? Masacrul din 14 decembrie de la şcoala primară „Sandy Hook”, statul Conecticut, SUA. „Eşti prea sentimentală”, vor spune unii. Poate… dar eu nu înţeleg cât de dement poţi fi ca să împuşti de 11 ori într-un băieţel de 6 ani. „…Nu cerceta aceste legi / Că eşti nebun de le-nţelegi…”, aşa pare mi se scria Coşbuc. Am înţels că sunt lucruri pe care nu vreau să le înţeleg.

20 de copii cu vârsta cuprinsă între 6 şi 7 ani, au plecat la şcoală, într-o dimineaţă obişnuită care nu prevestea nimic rău, ba din contra, urmau să gătească crăciunei alături de profesorii lor. În 9 minute, în doar 9 minute, aceşti copii şi-au pierdut orice posibilitate de a gusta vreodată oricare prăjituri.

7 femei – mame, neveste, mirese, fiice –  au murit încercând să-şi apere elevii. Aceste femei sunt eroii mei. Lor le-aş da cele mai înalte distincţii şi le-aş construi monumente.

Credeţi că nu le voi mai certa pe fetele mele? Că nu mă voi plânge pe munca, uneori de-a dreptul obositoare, de a fi mamă? Că nu voi mai trânti cu pumnul în masă atunci când sunt adusă la starea de totală exasperare? Mmm… Nu cred.

Dar azi… Azi nu. Azi nu mă plâng că mă doare spatele pentru că am dormit pe un colţ de pat. Azi nu mă plâng că mă doare pieptul de la un picior primit la o bucată de noapte. Azi nu mă plâng că mi-am făcut treburile cu uşa deschisă (pardon faţă de cei pudici). Azi nu mă plâng că rujul meu de la Yives Saint Laurent este mânjit pe toată oglinda din antreu şi stricat irecuperabil.

Azi le voi permite fetelor mele să-mi sară şi în cap, numai să le văd zâmbetul pe faţă. Azi voi zâmbi şi eu cu ele la toate poznele care-mi fac şi dă-l na fig de ruj, şi spate, şi durere. Azi vom găti crăciunei.

Lasă un răspuns

