IUBIREA ŞI PLEXUL SOLAR

De azi inaugurez o rubrică nouă, că cică lucrurile trebuie începute de la o luni. Şi dacă toată lumea bună mă bate la cap că trebuie să-mi dezvolt capacităţile de scriitor, am zis să-i dau bătaie. Dar nu înainte de a concretiza că unele din dialogurile înşirate aici sunt sută la sută ficţiune, altele inspirate din fapte reale, unele trăite, altele doar trase cu urechea, unele din trecut, altele din prezent, unele poate că nici nu vor avea loc vreodată. Dar ce mai contează, de fapt? Trataţi-le ca pe nişte istorioare rugumate seara, la cină, în faţa televizorului şi digerate la călduţ, pe burtica plină, sub plăpumioară când vă duceţi la culcare. Lectură plăcută.

 

***

– Am privit aseară un film şi unul din personaje a spus o frază care m-a făcut să meditez un pic. „Evil comes from the heart”. Gândindu-mă mai bine, am zis că da, inima este locul unde se naşte ura şi nu iubirea.

– Mmm?

– Iubirea vine din suflet şi apropo ai observat că sufletul nu are un simbol anume? Reţelele de socializare abundă în tot felul de smilecuri şi inimioare, dar nici unul nu simbolizează sufletul de facto?

– Hm… Ştii eu înainte percepeam sufletul ca pe o triadă dintre inimă, creier şi… şti tu… organul de mai jos. Dar când stau să-mi ascult simţurile, îmi dau seama că sufletul nu este în nici unul din ele, ci le întregeşte, ca o sferă, pe care apropo, o simt exact în centrul organismului, în plexul solar. Da soarele, tot e o sferă, nu?

– Da. Şi te-ai gândit că toţi fiorii trec prin acest loc? Noi spunem fluturi în stomac, pe când toţi fluturii îşi iau zborul anume din plexul solar şi tot în el revin.

– Şi când eşti liniştit şi împăcat, simţi o căldura interioară ce vine tocmai din acest loc… Da ştii că citisem undeva că dragostea este un sentiment trimis de sus, şi că ea ne alege, nu noi pe ea. Uite, chiar în mitologia antică, Cupidon trimite săgeţi. Deci nu oamenii decid când şi de cine să se îndrăgostească. E un sentiment care vine pur şi simplu. Şi care trebuie trăit pur şi simplu.

– E ca o sămânţă ce trebuie lăsată să crească.

– Ea nu are motive. Ca la Paulo Coelho: iubirea este, punct. Noi nu prea ştim ce să facem cu acest sentiment. Uite ca în bancul cela: „Scenă în troleibuz. El: Peştişorule, compostează-mi, te rog, tichetul. Ea: Peştişor, înseamnă ştiucă, ştiucă înseamnă dinţi, dinţi înseamnă câine, câine înseamnă căţea. Oameni buni, oameni buni, m-a făcut căţea.” Aşa procedăm şi noi cu dragostea: „Ah, m-am îndrăgostit. M-am îndrăgostit, deci mă voi implica, mă voi implica, deci voi dărui mai mult, voi dărui mai mult, deci va fi ireciproc, ireciproc, deci voi suferi. Pe naiba, iarăşi am dat de belea”. Şi iată aşa se distruge copăcelul care nici măcar nu a reuşit să răsară.

 

 

2 thoughts on “IUBIREA ŞI PLEXUL SOLAR

  1. este asa o expresie, si descopar de fapt multe expresii populare care au o filosofie intreaga in sine, si ea suna cam asa De ce tii frica de aceea vei avea parte. Mie frica sa iubesc mai mult decat sa sufer, probabil din cauza ca inca nu am realizat ca a iubi e a lasa omul liber, in schimb eu am fost iubita prin metoda Daca te iubesc imi apartii.

    • Iubirea este din suflet, ea innobileaza, elibereaza si nicidecum nu aduce suferinta. Suferinta este provocata de frica, posesivitate, neincredere si neimpacarea cu sine. Si atunci cand se confunda aceasta stare de spirit, or dragostea este anume o stare de spirit, cu ceea ce am descris anterior, copacul care rasare se ofileste.

Lasă un răspuns

