MUZICA DE JALE

Noi toti avem un play list pe care il ascultam cand suntem intr-o stare de spirit mai proasta. Muzica de jale, cu alte cuvinte. Iata m-am gandit sa adun aici vreo cateva care intr-un fel sau altul sunt legate de anumite perioade, mai dificile, din viata. Da ce, ati crezut ca Tanti Nastea nu e om? Se mai gruzeste (n. r. intristeaza) si ea cateodata. De ce fac asta? In sens ca adun muzica de jale. Simplu – ca sa trec peste. Iata la voi nu se intampla asa: ca priviti un film, cititi o carte sau ascultati o piesa si va aduceti aminte de o relatie ratata, de un esec profesional, de o boala, de cineva plecat de pe-asta lume… Cand depasiti starea depresiva, toate acestea parca se sterg? Si apoi stai si te gandesti: cum am putut sa sufar atat de mult? Pentru ce? Sau dimpotriva, unele piese le asculti doar pentru tine si in timp ce toata lumea discuta, danseaza sau mai stiu eu ce face, tu intri in cerdacul amintirilor si pe o clipa iti permiti sa retraiesti (eu corect am folosit cuvantul in contextul dat) acele senzatii. Dar prea multe vorbe, haideti mai bine sa ascultam.

Astea nu-s toate, dar cele pe care le-am ascultat mai des, ultimii ani.

8 gânduri despre “MUZICA DE JALE

  1. Cum am dat de casuta ta virtuala? Am ajuns sa cred ca e mana sortii, desi motivul nu l-am elucidat inca- poate nici nu exista unul. Au fost momente in care am avut nevoie de o mana intinsa, sa ma ridic si sa privesc din nou spre zari. Totusi, acum nu este cazul asta…am dat de blog-ul tau cautand povesti cu rechini pentru fetita mea cea mare, care este in unul din acele momente in care are o fixatie pe un anumit subiect. Am ajuns la postul tau cu bancul cu rechini si…dintr-una in alta ti-am citit toate insemnarile pe nerasuflate, asta in masura in care mi-au permis gazele mele, racite amandoua. Stii, de multe ori vad viata ca si cum ai urca intr-un copac. La inceput nu ai foarte multe optiuni, mergi doar in sus. Dar vine o vreme cand trebuie sa alegi pe care creanga urci mai departe, sa lasi restul in urma. Iar cu cat ajungi mai sus ramificatiile sunt mai multe, totusi legate de alegerile de la inceput. Ei bine, cat ti-am citit postarile m-am vazut pe mine pe alta creanga. Multe din gandurile si intrebarile tale coincid – pana la lacrimi…si nu, nu sunt deloc usor impresionabila- cu ce s-a petrecut intre cele doua urechi ale mele in ultimii cativa ani. A fost oarecum reconfortant sa ma regasesc in randurile tale pentru ca de multe ori aveam senzatia ca sunt pe dos. M-am intrebat de multe ori daca sunt o mama buna. De ce sunt asa de greu de multumit. De ce din cand in cand devine acuta senzatia de gol, de neimplinire. De ce pentru mine a existat un conflict intre a fi mama si a fi eu. De ce alte relatii merg smooth si a mea e cum e. De ce nu am stiut sa-mi apreciez mama. Si cate si mai cate…:) Pentru asta iti multumesc. Pana si imaginea cu gara, trenul si batista imi e atat de cunoscuta! Si echilibrul pe care l-am cautat in al doilea copil.
    P.S. Avem si fetite de-o varsta numai ca ale mele au iesit Berbec si Leu.

    • Iti multumesc foarte mult pentru comentariul tau – Berbec si Leu – ambele foc🙂 Chiar ieri am fost la un strolog, despre care voi scrie ceva mai tarziu. Daca degetele mele ar prinde viteza gandurilor, blogul probabil ar fi unul mult mai voluminos🙂 Iti multumesc ca ma citesti si apropo rechinii sunt si subiectul meu fix. Nu scap nici o emisiune despre ei. Comparatia cu copacul (iertata sa-mi fie cacofonia) m-a impresionat mult si eu tot asa vad lucrurile. Cel mai important e ce am vrut sa-ti spun este ca nu suntem singure si ori de cate ori ne inadusim in aceasta stare, intotdeauna se gaseste un cineva, undeva care intelege, care pune umarul sub barbie si tace, si mai stiu cu siguranta ca numai moartea nu o poti schimba (desi cum spune Werber, dupa moarte totul abia incepe). Eu mi-am acceptat firea si conditiunea de a fi un pic mai anormala ca altii, in sensul ca la mine totul e pe note inalte, dar asta e! trebuie sa tragem avantaje si daca nu ne invatam sa radem de noi insine, sa ne iubim si sa ne iertam, atunci nu evoluam, ne impotmolim undeva la radacina copacului si e pacat, pentru ca ramificatiile sunt atat de verzi, bogate si frumoase, chiar daca uneori e riscant de inalt. Iti multumesc si voi scrie in continuare, fiindca pentru mine secretul a tot ce numesc eu sensul vietii este sa imparti.

  2. E amuzant cum primul meu gand legat de ce citeam pe blogul tau tot legat de astre era, cum ca am zburda pe sub aceleasi influente. Asta pentru ca nu cred in coincidente si aici se adunasera oricum prea multe. Mai in gluma, mai in serios, pentru ca in ce priveste astrele nu stiu care e limita intre adevar si aberatie. Totusi se intampla tot mai des sa simt ca logica nu e suprema si sunt lucruri pe care nu le poti patrunde asa. Chiar astept postarile tale viitoare cu toate ca intuiesc ca asemanarile vor deveni din ce in ce mai rare. Eu am ales sa nu sar, pentru ca am constientizat ca pe mine jos m-o fi asteptand un aer imbietor, dar cu siguranta nu fericirea. Orice bucurie mi-ar fi fost innegrita (mie) de ce le-am rapit copiilor mei. Asta pentru ca eu cred atat in rolul fiecarui parinte luat in parte in viata copiilor, dar mai ales al parintilor ca entitate comuna, cu jocul lor comun. Dar cum orice om tinde spre fericire, am ales sa nu ma lamentez pentru alegerea facuta si sa-mi gasesc exact aici ce am nevoie. Fara sa ma iluzionez, ci sincer. Nici aici drumul nu e usor, stiu ca am nevoie de multa rabdare, pe care abia acum o invat. Dar iau lucrurile incet, nu mai sar etape. Toate la timpul lor. Nu ma scald intr-o oaza de iubire cu sotul meu ci il descopar treptat din nou pe barbatul de langa mine, chiar daca ei coincid. Pana la urma…imi place sa zbor cu avionul si nu regret ca am ciobit amandoi atat de rau canita. Am sincer senzatia ca va iesi ceva mai bun decat o canita din cioburile noastre. Eu, cel putin pentru moment, mi-am gasit calea si echilibrul si acelasi lucru ti-l doresc din suflet si tie.
    Te rog sa nu intelegi ca-s atat de ingusta la minte (haha, comunicarea asta virtuala are tarele ei, in special intre persoane care nu se cunosc…asa ca e nevoie musai de explicatii din astea) sa cred in „metode” sau cai universal valabile. Fiecare stabileste pentru sine ce-i cade rau si ce bine.

    • Deloc nu ma supar, ba din contra: orice viziune din exterior te poate face sa vezi lucrurile din alte unghiuri si uneori te ajuta sa vezi realitatea mai bine. Eu, fiind mai sfatoasa de fire, am inteles ca de fapt nu exista retete universale, ca fiecare experienta e o experienta individuala si unica, atat timp cat barometrul interior indica echilibru, cat nu s-a aprins beculetul rosu, orice e benefic si noi toti facem alegerile noastre in dependenta de acest barometru interior. Si se mai poate intampla ca ceea ce azi iti face bine, maine poate sa-ti faca rau si invers, important e sa invatam sa tragem concluzii si sa mergem inainte.

  3. Vai, ce muzica placuta, chiar iti multumesc ca m-ai facut s-o descopar, nu am auzit piesele acestea pana acum. Momentul meu ‘albastru’ a trecut deja si sunt atatea lucruri bune si itneresante de povestit🙂 doar ca nu-mi ajung degete pentru toate la cate le am pe cap. Iata unul din motivele pentru care am zis sa nu postez chestii triste pe blog, ca viata se schimba atat de rapid si miraculos ca nu reusesti sa le insiri pe toate, iar intre timp casuta mea virtuala va saluta cu moment de jale. Dar ma rog… si astea trebuie sa aiba loc in viata. Eu chiar ieri ii spuneam Deliei, facand o alegorie in acest sens – ca daca cerul ar fi intotdeauna senin si ar luci intruna soarele, toate plantele s-ar usca. Este nevoie si de nouri si ploaie. Merci mult inca o data. Promit ca foarte curand veti rade pe sub mustati de toate istorioarele mele.

  4. BRAVO fetelor, sunteți doua dulceți literare.Mă bucur imens de mult că trăim pe aceiași „planetă” și că v-am descoperit în viața mea. Aștept cu nerăbdare viitoarele voastre dialoguri.Multă inspirație!

Lasă un răspuns

