RE-NASTEA-RE

E ora 22:00 si in loc sa aterizez in dulcea imparatie a visurilor, stau si privesc un meci de fotbal, incercand sa ma dezmeticesc in gandurile ce roiesc in capul meu. Dupa doua halbe de bere si fluturasi placuti in stomac si nu numai😉 ajung acasa. Victorita doarme, dadaca suspina anevoios ca iarasi s-a retinut din cauza mea. Suta de lei pe care i-o dau din gura copilului, cum s-ar spune, nu-i incalzeste sufletul. Deocamdata tac si eu, dar stiu ca vom avea discutii dure, pentru ca… dar sa le luam pe rand. Deci  adevarul despre: I’ve got to live on my own.

Lacatul de la usa centrala e stricat, astfel incat intr-o buna zi pot sa ma pomenesc in situatia in care nu voi putea iesi\intra in casa. Respectiv, usa se tine pe un lant nu tocmai dur si oricine mai ‘ingenios’ poate invada spatiul meu: „pojaluista, poftim”. Stratul de praf e deja de un deget si eu chiar sunt alergica la praf. Facturile stau probabil in cutia postala asteptand ca eu sa gasesc cheita fermecata. Frigiderul gol pistol. Lavuarul din baie acoperit de piatra, pe care am impresia ca nici Cilit Bang nu o va mai putea inlatura. Pestii din acvarium lihniti de foame. La serviciu un document, traducerea caruia trebuia sa fie gata ieri. Oferte tentante respinse.  Mdeaaa… Tanti Nastea, eu pur si simplu nu te recunosc. Da unde e „russo turisto, oblico morale„?

Sunt mii si mii de intrebari care imi alimenteaza frica: „dar oare am procedat corect?”. Eu stiu ca da, eu simt ca da, si o simt cu toata fiinta mea. Barometrul meu interior niciodata nu a fost mai sigur. Dar, fireste, sufletul meu are ‘punctul G’, un punct pe care unii (candva apropiati) nu au stiut cum sa-l valorifice, apasandu-l fara crutare, pana in momentul in care acesta in loc sa produca placere, m-a transformat intr-un sclav al durerii. Si asta nu o pot ierta, pentru ca in viata am un principiu ferm: „не бей лежачего” (n. r. niciodata nu lovesc mai jos de brau, mai ales daca adversarul zace la pamant). Mi se pare acest lucru o miselie.

Tanti Nastea si-a luat in sfarsit o vacanta, o vacanta pe care o merita demult. Inteleg ca poate nu e momentul potrivit, dar adevarul este ca in viata nu exista momente potrivite sau nepotrivite atunci cand sufletul decide ce sa faca si nu oricare alte circumstante. In mica mea ‘pensiune pentru suflete disperate’ am un vecin de salon (da, da, exact ca la Cehov – salonul Nr. 6) si nu stiu ce va fi mai departe, si nici nu vreau sa stiu, cel putin acum, efectul terapeutic e cel care conteaza.

Fetele mele, printesele mele, voi sunteti cel mai sensibil loc din inima mea, ‘punctul meu G’, un punct care-mi produce atata placere, dar care in acelasi timp ma doare. Mami nu poate acum sa va explice multe lucruri, dar ce stiu este ca va iubesc si ca ne avem unele pe altele si in orice ‘Cosmos’ as zbura, intotdeauna voi reveni acasa. Voi sunteti casa mea, cetatea pe care o voi apara cu cea mai mare indarjire. Si da, mami va repara lacatul, va sterge praful, va spala baia, va lucra dublu, va gati din nou coltunasi si clatite, va strange bani la coltun pentru micile noastre sarbatori, va renova vila ca sa petrecem mult timp la aer liber, va conduce in sfarsit masina ca sa reusim la dansuri si inot – mami va rasturna si muntii, doar ca… dati-i acum un pic de ragaz.

P.S. Naste(a)rea e un proces dureros, travaliul meu continua, dar nu in zadar ma numesc Anastasia (n. r. Anastasia – nume grecesc ce inseamna „renastere”).

Si pe final traditional un cantecel si apropo filmul „The Duchess” este unul pe care il recomand din toata inima

2 gânduri despre “RE-NASTEA-RE

  1. Parca vreau sa-ti scriu ceva, dar nu prea stiu c ear fi “la locul lui” is asa situatie de spus. Iti trimit o particica de energie pozitiva si ginduri bune. Si iti mai spun ca Everything’s gonna be alright (nu, nu e banal, e adevarat).

  2. Multumesc mult, uneori tacerea e mai pretioasa decat orice cuvinte si in genere eu consider ca cele mai importante cuvinte de fapt intotdeauna raman printre randuri. Si eu chiar stiu ca tot ce se face se face spre bine

Lasă un răspuns

