DE CE FATA MAMEI ŞI FATA MOŞNEAGULUI?

Deja de câteva zile mă gândesc întruna la fetele mele. Nu că nu m-aş gândi la ele în alte zile, acum pur şi simplu îmi stau permanent în faţa ochilor şi mă apucă aşa un dor… abia aştept să vin mai repede acasă şi să le cuprind, să le pup cum numai eu ştiu (or tanti Nastea e o pupăcioasă incurabilă).

Motivul pentru care scriu acest articol este un mesaj mai vechi primit de la una din colegele mele de şcoală. Ea mi-a dat hrană pentru gândire şi anume pe cât de corectă e categorisirea copiilor mei în „fata babei” (cea mică) şi „fata moşneagului” (cea mare)? Hmm… şi eu mi-am pus această întrebare şi nu o dată. Oare nu fac discriminare (cuvât care în contextul actualelor evenimente politice volens nolens îmi stă pe limbă) prin această catalogare? S-ar putea întâmpla ca Delia să se simtă oarecum marginalizată de mine sau Victoria  de tata. Eu nu vreau să fac diferenţă între ele, şi totuşi… această diferenţă există cu sau fără voia mea. Şi acesta este răspunsul meu adresat lor:

Scumpele mele, prinţesele mele,

Eu întotdeauna, ÎNTOTDEAUNA vă voi iubi, indiferent de ORICE circumstanţe!!! Nu există pe lumea asta o dragoste mai mare decât dragostea de mamă (dar nu în detrimentul dragostei de sine, despre care vom vorbi mai detaliat când veţi creşte un pic mai mari). Voi sunteţi pentru mine pisica albă şi pisica neagră. Înseamnă oare aceasta că pe una o iubesc mai mult decât pe alta? În nici un caz, puiuţele mele.  

Voi sunteţi diferite pentru că aşa a voit natura, Domnul şi combinaţia misterioasă dintre genele mele şi ale lui tata. Iată de exemplu tu, Deluţa, eşti foarte frumoasă! Eşti atât de frumoasă, încât uneori mi-i frică să nu-ţi răpească cineva această frumuseţe. Vicuţa, poate nu e atât de frumoasă, dar are cea mai drăgălaşă privire din lume. Şi râsul ei este unul foarte molipsitor, iar ochii mai întotdeauna zâmbesc. Ce ştiu eu cu siguranţă este că ambele sunteţi foarte agere şi deştepte (asta cu siguranţă de la mine şi da, aici chiar fac discriminare între mine şi tata :)).

Sunteţi doi titirezi care nu-mi lăsaţi răgaz nici măcar pentru toaletă (Slavă Domnului că este tata, altfel muream de constipaţii, scuzare faţă de cei pudici), dar eu vă ador aşa cum sunteţi şi mă mândresc că sunteţi curioase şi doriţi să aflaţi cât mai multe despre lumea asta tumultuoasă ce ne înconjoară. Ei bine, poate la bătrâneţe, când voi două nu vă veţi grăbi să-mi puneţi un milion de întrebări pe secundă, eu mă voi apuca din nou de tricotat şi goblenuri.

Eu v-am simţit firea încă de când eraţi în burtica mea. Ştiam că Delia va fi cu caracter (cum se spune la noi): rebelă, încăpăţânată şi uneori nestăpânită în emoţii. Încă de mică ştia foarte bine să obţină ce vrea şi asta mă bucură. În privinţa Deliei sunt liniştită – un peştişor care va şti cum să înoate în apele sale. În plus, Deluşorul, ai o feminitate înnăscută: deja acum ai mai multe produse cosmetice şi bijuterii decât mine şi ce ochişori dulci faci în faţa aparatului de fotografiat. De cochetat nici nu mai încape vorbă, surcica nu sare departe de trunchi. O fetiţă mai fetiţă, mama nu-şi putea dori mai mult. Ştii, uneori te invidiez pentru şiretenia ta pe care numai o femeie adevărată o poate avea şi pe care eu până acum nu am însuşit-o. Dar vezi, să nu exagerezi că băieţii în cele din urmă îşi dau seama unde se termină sinceritatea. Mie nu-mi place când ne certăm, dar mă bucur că ai un punct de vedere şi dorinţe pe care ştii să le aperi. Cu cedatul stăm prost ambele, dar eu ştiu că dragostea ne va ajuta să ajungem la un compromis. Şi să ţii minte un lucru foarte important: indiferent de reacţia mea, eu ÎNTOTDEAUNA sunt şi voi fi de partea ta.

Cât priveşte Vicuţa, am simţit că vei fi mult mai împăciuitoare, dar şi mai ascultătoare. Cuvântul „NU” chiar înseamnă „NU” şi nu un joc prin care s-o scoată pe mama din minţi🙂 În acelaşi timp, eşti foarte emotivă şi una două începi să plângi într-un mod cât mai teatral posibil. Probabil sunt o mamă monstru – mie atât de mult îmi place feţişoara ta când plângi şi cum îţi pui buzişoarele la prăşit şi ochişorii tăi în care încape întreaga amărăciune a acestei lumi. Ce poate fi mai dulce? Doar zâmbetul tău năstruşnic. Spre deosebire de Delia, mi-ai moştenit complexiunea corporală şi de aceea va trebui să urmăreşti toată viaţa ce mănânci, când mănânci şi mai ales cât mănânci! Ştiu că eşti credulă şi ai o bunătate sufletească de care unii ar putea să profite, dar sper că vei ţine cont de sfaturile mele şi ale lui tata.  Nu eşti la fel de curajoasă ca Delia şi va trebui mereu să te împingem din urmă.

Scumpele mele, ambele v-aţi născut dintr-o mare dragoste: una din dragostea mea faţă de tata, alta din dragostea mea faţă de mine ca mamă, dar oare dragostea poate fi cuantificată (un cuvânt greu pe care îl veţi învăţa la şcoală)? Ea nu are margini, nici rădăcini, ea pur şi simplu este!

Voi sunteţi două râuri diferite şi frumoase fiecare în felul său, dar ambele vă revărsaţi în acelaşi ocean, care este inima mea şi niciodată, NICIODATĂ acest ocean nu va seca, indiferent de toate certurile noastre.

Voi face în continuare această comparaţie „fata babei şi fata moşneagului”? Probabil da, dar asta nu înseamnă că fac vreo alegere, la fel cum ele, sper, nu vor face alegere între mine şi tata.

 

2 gânduri despre “DE CE FATA MAMEI ŞI FATA MOŞNEAGULUI?

    • Sa fii mama nu-i usor, e o munca continua si uneori chiar obositoare, dar eu cred totusi cu desavarsire ca cel mai bun instrument de educatie este comunicarea si sper ca intr-o buna zi, n cazul in care eu nu voi putea gasi cuvintele potrivite, fetele mele vor afla aici raspunsul. eu nu sunt o mama ideala, nici pe departe, si fac muuuuuulte greseli, dar as vrea sa ma asigur ca ele simt si vor simti dragostea mea pentru ele.

Lasă un răspuns

