DORMIŢI ŞI ÎNMULŢIŢI-VĂ SAU CINE ŞI DE CE O IA RAZNA

Iată o temă care cloceşte în mine de muuuuulte multe zile: de ce femeile fac scandal, iar bărbaţii o iau razna?

După X ani de căsnicie, am ajuns la o astfel de concluzie: toate problemele într-un cuplu au două cauze principale – „недотрах” şi „недосып” (n. r. insuficienţa fie a sexului, fie a somnului). În dependenţa de combinaţia dintre cele două pe mutra unuia din parteneri apare expresia pe care noi, în popor, o numim „хронический недо..бит” (n. r. expresie necenzurată care în acest context înseamnă „nemulţumire cronică”). Credeţi-mă că toate dificultăţile, chiar şi cele financiare, dacă nu dispar, cel puţin nu par atât de terifiante în momentul în care 1. aveţi 8 ore de somn neîntrerupt şi 2. aveţi regulat orgasm (şi asta nu neapărat cu partenerul de viaţă, dar numai cu condiţia unei confidialităţi maxime). Atunci când omul este odihnit şi satisfăcut moral şi fizic, soarele parcă mai tare luminează🙂 Aşa că îndemnul meu din acest articol este: „Dormiţi şi înmulţiţi-vă!!!” (aproape ca in Biblie :))

Ei bine, întrebarea mea este: cine şi pentru ce parte răspunde? Iată de pildă, eu,  când mă întreabă soţul de ce-i fac scandal, întotdeauna îi răspund: „pentru că m-am za..bit” (asta când taaaare mă ajunge cuţitul la os, în mod normal îi spun că sunt obosită :)). Sunt obosită de lipsă de comunicare, lipsă de atenţie, lipsă de contribuţie la urma urmei. Am observat, însă, că în momentul în care mă lasă să dorm 8 ore neîntrerupt – lucru, cu regret, foarte şi foarte rar întâmplat – nu ştiu cum toate pretenţiile mele încep să scadă, iar dacă pe lângă asta mai avem şi o noapte fierbinte, apoi în genere viaţa-i minunată.

La rândul meu, eu – fiind educată de mama şi bunica după vechile tradiţii, potrivit cărora „женщина тоже друг человека”, iar bărbatul trebuie hrănit, îngrijit, gâdilit, altfel acesta nu se poate duce la război – mă strădui să-i asigur orele necesare de somn şi bineînţeles să nu-l refuz niciodată. Eu am ajuns la concluzia că bărbaţii sunt firi destul de primitive (numai nu aruncaţi acum cu pietre în mine, ok?). Nu iaca ce-i trebuie unui bărbat ca să fie fericit? O mâncare gustoşică, sau cel puţin comestibilă, pusă la timp pe masă, o halbă de bericică rece în faţa televizorului sau, şi mai bine, cu prietenii în pub, o femeie care tace atunci când el nu vrea s-o asculte, care îl încălzeşte ori de cîte ori el vrea şi care întotdeauna zâmbeşte, chiar şi atunci când se simte prost. Curăţenia în casă reprezintă un bonus deloc neglijabil. Ap’ ce, asta-i chiar aşa de greu de realizat?

Da parcă nu… Atunci de ce noi, femeile atât de des o dăm în bară, iar bărbaţii încep s-o ia razna? Din propria experienţă, dar şi din experienţa altora, m-am convins că din cei doi, mai bine s-o ia razna femeia. Ştiţi de ce? Pentru că o femeie (mai ales dacă este mamă) niciodată nu o să-şi dea frâu liber până la capăt, ea întotdeauna se va întoarce acasă (din păcate, de cele mai multe ori cu coada între vine). Pentru că aşa suntem noi, femeile – facem cult din sentimentul de vinovăţie şi acest sentiment ţine totul sub control. Un bărbat dacă o ia razna, în cel mai bun caz se întoarce acasă cu urme de ruj pe gulerul cămăşii, dar poate să se întoarcă şi cu nasul spart, şi cu portmoneul gol, şi cu miros de băutură în gură şi cu multe multe alte chestii neplăcute. Mai rău este că poate să nu se întoarcă deloc, dând de gustul libertăţii. Şi nici un stres sau remuşcare. Spre deosebire de noi, la bărbaţi sentimentul de vinovăţie este atrofiat, ieşind la iveală numai în cazuri extreme, când de exemplu cireaşa de pe tort este gata să alunece în gâtlejul altcuiva, dacă aţi înţeles aluzia. În schimb bărbaţii sunt maeştri în a ne face pe noi să ne simţim vinovate, ei dar asta e o altă temă de discuţii.

În fine… where were we? A, da – cine mai bine s-o ia razna – el sau eu? Eu am hotărât să-i ofer soţului şansa de a se simţi bărbat şi asta nu pentru că sunt o soţie ideală. Aha, sceaz… ar mai vrea el… ci pentru că îmi este mai convenabil să fac eu scandal decât s-o ia el razna. Da la voi cum este?

P.S. Părerea exprimată de autor este doar părerea autorului şi nu adevărul în ultima instanţă.

3 gânduri despre “DORMIŢI ŞI ÎNMULŢIŢI-VĂ SAU CINE ŞI DE CE O IA RAZNA

  1. Eu sunt norocoasa intr-o privinta, sotul nu face niciodata scandal. Imi lasa mie prioritatea asta. El se indigna si ridica vocea si voobshe tare ne certam numai cind vine vorba de soacra-mia. In rest, eu fac scandal, tot eu ma ascult pe mine, tot eu ma linistesc. La el trece pe linga urechi.

Lasă un răspuns

