DISPUTE SAU MAMA MEREU CÂŞTIGĂ

– Fuu ce grasă te-ai făcut, spuse cu dezgust Femeia. Din cauza ta nici un bărbat nu o să mai vrea să mă admire. Mi-ai redus puterea seducţiei la zero. De garderobă nici nu mai încap discuţii. Arăţi ca un Winnie Pooh ieşit la pensie. 

– Ei laso şi tu mai moale, zise Mama obosită, totul e trecător pe lumea asta. Şi scârba ta e trecătoare, cu timpul o să te obişnuieşti cu cele 10 kg în plus. Şi apoi, nu toate seducătoarele au fost suple şi bine îmbrăcate, ci mai degrabă dezbrăcate şi cu forme🙂

– Dar nu vreau să mă obişnuiesc!!! În nici un caz!!! Te rog să iai măsuri, chiar e atât de greu să faci gimnastică, să te mai abţii de la dulciuri… Uite în ce hal am ajuns din cauza ta!!! Nu mă salvează nici machiajul.

– Ei, nu te mai văita şi tu cu machiajul tău… Mai bine întreab-o când a citit o carte, interveni Snoaba Erudită. Uite, eu din cauza ei nici nu mai ştiu când mi-am îmbogăţit cunoştinţele. Tot ce o interesează sunt revistele despre îngrijirea bebeluşilor şi tot felul de istorii siropoase a la „Lidia Bobână”.

– Ce să fac dacă în momentul de faţă nu pot să asimilez o informaţie mai complicată, spuse Mama amărât. Mă relaxează istoriile de viaţă pe care le citesc în ziare. Aşa uit şi eu de problemele mele, că am tot obosit să mă gândesc cum să le rezolv.

– Bine, dar nu poţi să degradezi în halul ăsta. E timpul să te gândeşti la parale, o întrerupse Carierista. Crezi că stând aşa pe tindă o să capeţi locul tău sub soare? Cât ai de gând să fii pe spatele părinţilor?

– Părinţii mă iubesc şi chiar de le sunt o povară financiară, mă vor suporta atât timp cât e nevoie, spuse Mama cu o lacrimă în ochi. Mai dă-mi pace, tu cu banii tăi, că nu doar din asta constă viaţa.

– Nu, nu doar din asta, dar la iarnă când îţi vor veni facturile pe căldură, ce-o să faci? Să nu-mi plângi apoi că nu te-am prevenit.

– Eu de pildă înţeleg perfect că acum nu prea ai chef să te gândeşti la carieră, se milui Gospodina, dar spune-mi te rog, de ce praful e de-un deget? Că nu găteşti m-am împăcat cu gândul, dar că e mizerie şi dezordine în casă nu pot tolera!!! Ai uitat cumva că sunt alergică la praf?

– Nu, sigur nu am uitat, bolmoji Mama. Îmi pare şi mie rău că m-am pus pe o ureche, dar nu am puteri, zău! La sfârşitul zilei ajung complet lipsită de energie şi nu mai apuc să pun mâna pe mătură.

– Ia mai tacă-ţi gura, că ne-ai obosit cu toată curăţenia ta cu tot. Va găsi ea timp să facă ordine, dar iată când îşi va trăi viaţa? Uşernica se întoarse pe cealaltă parte şi îşi lungi picioarele. Tu când ultima dată ai ieşit în oraş? Te-ai încuiat între 4 pereţi şi nici tu bună ziua nici tu noroc, ceva?

– Uşernico, numai vântul înţelege probabil ce vorbeşti. Nu-mi arde mie acum de distracţii, eu mai bine o să îngân un cântecel, spuse Mama legănându-se în ritmul melodioarei. 

– Daaaa… suspină Femeia, în aşa tempouri vom ajunge divorţate. Tu ştii că şi Tata are nevoie de atenţie, pe care dacă nu i-o acorzi, o va căuta în alte braţe.

– Să caute dacă nu are ce face, oftă Mama.

– Să nu îndrăzneşti să spui aşa ceva vreodată, strigă Femeia revoltată. Nu e destul că mi-ai devalorizat  preţul de piaţă, tu vreai să mă lipseşti şi de singurul acţionar care mi-a mai rămas?!!! Să te apuci de sport şi mai ţine-ţi gura închisă când vezi o gogoaşă.

– Ok, ok, mă las bătută. Voi face tot ce-mi spui, acum însă te rog să taci că doarme copilul.

– Aha, şi asta tu îi spui în timp ce înfuleci o farfurie întreagă de friptură, zâmbi ironic Snoaba. Pe vremuri priveai doar emisiunile cognitive, acum văd că nu mai scapi de telenovele. Şi uite că în timp ce eu mor de foame în lipsă de informaţii, tu văd că bine merci, adaugi şi adaugi.

– Aaaaa, strigă Mama disperată. Lăsaţi-mă în pace măcar atunci când mănânc.

– Sigur, papă liniştit, papă, papă, că degrabă se vor termina bănuţii şi vei mânca atunci răbdărele fripte, interveni Carierista plină de sarcasm.

Brusc un scâncet se auzi din camera de alături. S-a trezit copilul. Mama în fugă se apropie de el.

– Vai, ce frumoasă e, şopti Femeia.

– Şi deşteaptă, adăugă cu mândrie Snoaba Erudită. Uite deja recunoaşte toate animalele de pe desenele pe care i le arăţi.

– Dar să vezi cât de sociabilă este, întinse din colţul ei Uşernica. Aseară zâmbea la toată lumea şi chiar a râs în hohote o dată.

– Copilul nostru, prin definiţie, nu poate fi prost sau urât…

-Sau leneş, se completară reciproc Carierista şi Gospodina.

– Fetelor, putem să ne certăm întruna, dar orice aţi zice, tot eu voi ieşi învingătoare, spuse Mama încet, dar cu mândrie în voce. Şi o rază de lumină îi atinse faţa în momentul în care luă copilul în braţe.

P.S. Iată cam aşa discuţii au loc zilnic în bietul creieraş al tantii Nastea :) 

Lasă un răspuns

