MIE NU-MI PLAC OAMENII MARI CARE FAC CĂCATURI MARI

Mie îmi plac omenii mari care fac lucruri mari, dar şi mai mult îmi plac oamenii mici care fac lucruri mari. Şi asta pentru că cei din urmă depun eforturi mai multe, fiind restrânşi în posibilităţi.

Mie îmi plac şi oamenii mici care fac lucruri mici, mai puţin dar îmi plac, mă rog, nu mă pot aştepta de la toţi oamenii mici să facă lucruri măreţe, vorba ceea – кто на что учился.

Încă şi mai puţin îmi plac oamenii mari care fac lucruri mici, îi consider lenoşi pentru că nu vor să-şi valorifice potenţialul.

Sunt indiferentă faţă de oamenii mici care nu fac nimic, dacă asta e alegerea lor şi nu se simt în stare de a acţiona, să-şi ducă existenţa bine merci mai departe.

Nu prea pot înţelege oamenii mari care nu fac nimic, pentru că ei au mai multe pârghii, dar din anumite motive nu acţionează, dar mă rog, uneori în viaţă e mai bine să nu faci nimic.  

Pot tolera oamenii mici care  fac căcaturi mici, deşi mă cam enervează, dar le justific faptele prin neputinţa lor de a evolua.

Mai mult decât atât, eu pot închide ochii la căcaturile mici făcute de oameni mari, că de, se mai întâmplă ca şi Cezarii să „tragă pârţuri”.

Ceea ce nu-mi place, însă, ceea ce nu pot înţelege şi, implicit, nu pot tolera este când OAMENII MARI fac CĂCATURI MARI.

Un intro cam lung pentru un articol pe care am tot evitat să-l scriu şi asta pentru că mi-am promis că nu o să public mai mult nimic despre politică sau subiecte „incendiare” discutate în lumea bloggerilor. Şi totuşi nu mă pot abţine. Toată verva asta în jurul independenţei mi-a atins şi mie cordul şi gândurile pe care le-am ascuns pe o policioară îndepărtată a conştiinţei mele (lucru pe care l-am făcut pentru liniştea mea lăuntrică) volens nolens au început să iasă la suprafaţă.

Un priten de-al meu pe fb m-a rugat să răspund la un sondaj de opinie: „Ce atitudine am faţă de Moldova”, la care i-am răspuns că prefer să nu mă implic într-o relaţie personală cu statul. Da, anume cu statul şi nu cu ţara. Pentru mine este diferenţă. Întrebându-mă dacă sunt patriot sau nu, voi răspunde fără ezitare: DA! Îmi iubesc ţara. În viziunea mea ţara înseamnă locul unde m-am născut, unde sunt părinţii mei, unde încă se mai cântă doine şi se joacă hore (deşi recunosc cu ruşine că nu întotdeauna mi-au plăcut muzica şi dansurile populare, am început să le apreciez cu vârsta), unde se găteşte mămăligă şi sarmale, şi plăcinţele cu zeamă (mmm, neam neam, cum a zis-o şi una din prezentatoarele mele preferate), unde „La Ciocana se bea vin cu cana”🙂, unde omenia este pusă la baza tuturor relaţiilor: om să fii (apropo, expresia asta nu am întâlnit-o în alte ţări), unde există cumetrism (aici mă refer la obiceiul frumos datorită căruia m-am înrudit cu prietenele mele scumpe).

Eu nu pot scoate Moldova din mine şi nici ea nu m-a putut scoate din mrejele ei. Am avut două mari ocazii de a pleca din ţară la studii (citeşte pentru totdeauna), răzgândindu-mă în ultimul moment. Eu cu Moldova sunt în relaţii ca o soţie pe care o bate soţul, dar pe care nu-l poate părăsi. Ce-i drept şi eu o pălmuiesc câteodată, dar în final ne iertăm reciproc sau pur şi simplu înghiţim obidele şi ne ducem existenţa mai departe.

Cât priveşte statul… Cu statul prefer să nu fiu în nici o relaţie. Pentru că în mare parte statul nostru este compus din OAMENI MARI care fac CĂCATURI MARI.  Eu nu am orientare politică şi ştiţi de ce, anume din motivul că mă consider un patriot. Eu zic că dacă îmi fac bine meseria, îmi îndeplinesc datoria civică, sunt o mamă şi o soţie bună (ei bine, cât priveşte de soţie bună s-o zică soţul :)) ţara mea va avea de câştigat, puţin de tot, dar va avea. Eu cred că dacă fiecare şi-ar bate capul de propria sa evoluţie, şi-ar îndeplini bine obligaţiile sociale, dar şi personale, în final nu vom mai avea nevoie de politicieni şi de polemici aprinse. Pentru că având capul pe umeri şi picioarele pe pământ, vom putea ridica şi ţara.

P.S. Este părerea mea care nu neapărat să coincidă cu a voastră.

Lasă un răspuns

