AL II-LEA BILET ÎNTR-O SINGURĂ DIRECŢIE SAU MESAJUL MEU CĂTRE BURTICĂ

Motto: Scumpa mea, acum te zbaţi în burtă care aproape că nu mai are loc pentru tine. Iţi simt călcâiul lângă pancreas şi pentru că în ultimul timp te-am cam supus la stresuri am decis să-ţi scriu acest mesaj.

Bună, eu sunt mama ta şi uite cum a început povestea noastră. Venisem într-o searăde octombrie foarte târziu  de la serviciu (lucru, cu regret, destul de des cât lucram la tv). Avusesem o zi grea, plină de nervi şi ghinion. Eram frântă de oboseală şi lihnită de foame. Tati şi Delia sforăiau în unison, însă cina, lăsată cu grijă pe masă, încă era caldă. Am servit un pahar de vin şi am mistuit mâncarea dintr-o singură suflare. Am inclus televizorul încercând să mă agăţ de un film care să-mi deconecteze creierul. Dar fără rezultat. Şi aşa cum ştiu singurul şi cel mai eficient remediu de relaxare, m-am dus să-l trezesc pe tati. Am avut o noapte neaşteptat de fierbinte, şi m-a cuprins aşa un sentiment de auto-împlinire, încât nu eram în stare nici să mă clintesc. „Cred că s-a lipi ceva, aşa că rămân în pat”, i-am spus lui tati când m-a chemat la bucătărie să mai prindem la puteri. Aşa ai apărut tu.

Peste câteva săptămâni mi-am adus aminte că ceva lipseşte din ritmul meu biologic şi… am hotărât să fac un test. Rezultatul a fost unul foarte neclar, cea de-a doua liniuţă abia distingându-se. În plus, nici un semn de sarcină: sânii moi, nici un coş pe faţă, nici urmă de sentimentalisme, doar că pofta de mâncare un pic mărită. Am zis că îl repet peste o zi, da de unde. Ardeam de nerăbdare să aflu dacă eşti sau nu. Peste 2 ore am mai făcut un test şi acelaşi rezultat. A doua zi însă nimic şi ţin minte cât de mult m-am întristat. Şi totuşi peste o zi am repetat testul şi iarăşi cea de-a doua liniuţă (of, şi liniuţele astea perfide) parcă se juca de-a mijatca. „Hm, a 5-a săptămână?”, am auzit la spatele meu în timp ce răscoleam un site pentru viitoarele mămici. „Eu nu pentru mine, ci pentru o prietenă”, i-am zis colegului meu roşind. „Toate voi aşa spuneţi”. Ce crezi că am făcut a doua zi? Încă un test (în total am făcut 7 teste, o nebunie, nu?). „Păi mami, ai sau nu ai bebeluş în burtică?”, m-a întrebat în dimineaţa ceea Delia (ei au cumpărat testul împreună şi tati i-a explicat pentru ce este). „Am, de data aceasta se vede bine”. „Trebuie să te duci la medic”, ca întotdeauna scepticul meu mi-a adus aminte ce să fac. Zis şi făcut. Mă duc la ecografie, numai că şi de data aceasta surprize: medicul nu vede nimic. Inima însă îmi spune că tu eşti, aşa că mă duc la clinica unde am fost şi cu Delia. Uite acum e acum. Sarcina confirmată, pentru mine bucurie mare. Mi-am zis atunci că o să-ţi povestesc neapărat cât de mult mi-am dorit să aflu că sunt însărcinată.

Citisem la Bernard Werber (unul din scriitorii pe care îl vei citi neapărat când vei creşte mare) că sufletele singure îşi aleg părinţii înainte de a coborî pe Pământ. Se vede că dragostea noastră ţi-a inspirat încredere. Da eu zic că Dumnezeu ştie mai bine când să trimită un copil pe lume. Tu ai apărut în viaţa mea exact în momentul în care mă rătăcisem, când devenisem workoolic:  o dependenţă periculoasă pentru familia noastră, care are nevoie de mine şi de care am nevoie eu. Simţeam că mă rup de ea încet, dar sigur. Şi uite că într-un asemenea moment ai venit tu – „Salvatorul meu Dali”🙂 să mă izbăveşti de această dependenţă  şi toate principiile şi valorile mele au revenit la locul lor. Sufletul meu avea nevoie de tine şi sunt sigură că sufletul tău are nevoie de mine.

Şi pentru că eşti bravo, mami nu a avut deloc toxicoză. Şi gânduri de data aceasta au fost mult mai pozitive şi cu tati ne-am certat mai rar, ce-i drept tare şi iarăşi cu multe lacrimi şi obide, numai că de data aceasta consumate (sper!). Şi de lucrat, am lucrat cu poftă şi inspiraţie şi poate am fost creativă mai mult ca niciodată, încât colegii mei din redacţie glumeau că o să te faci regizor. Şi examenele le-am dat împreună cu stoicism şi chiar ai rezistat la teoria economică că-mi era gata să ţâşnească inima din piept când am văzut biletul. Câteva momente aş vrea să le accentuez.

Te-ai mişcat prima dată pe 8 februarie, la 19 săptămâni. Ceva mai târziu am aflat că eşti fetiţă şi îţi spun sincer am plâns o zi întreagă. Da, mami a vrut băiat, întotdeauna am crezut că voi avea o fetiţă şi un băiat şi mi-a luat ceva timp să mă acomodez cu gândul că voi avea două fete cochete. Dar crede-mă că nu m-ai dezamăgit deloc, ba din contra. Acum sunt sigură că aşa e cel mai bine. În plus Delia a vrut o surioară şi nu un frăţior. Tot Delia ţi-a ales numele, fără nici o sugestie din partea noastră. Într-o zi ne-a afirmat nitam-nisam că vei fi Victoria, în cinstea celei mai minunate bunici din lume, pe care în curând o vei cunoaşte. Nu o sa uit niciodată cum te-ai încreţit când am zis la ecografia 3D că îmi pare că nasul tău e prea mare şi ai zâmbit când te-am rugat să nu te superi. Apropo, trei oameni (eu, bunica ta şi tanti Violeta, medicul care mă va moşi) au observat că eşti leit tatăl meu, deci vei semăna cu mine, puişor. Ei, uite că nu-i aşa de rău că mami nu-i deloc urâtă🙂 La caracter însă eşti fire cireşească şi ai ceva şi de la tati. Eu te simt că eşti introvertit, că eşti sensibilă şi în acelaşi timp puternică, că eşti bună la suflet şi vei fi foarte ataşată de familie. Puiul meu, tu principalul să fii sănătoasă şi ascultătoare, de restul se ocupă mami.

7 thoughts on “AL II-LEA BILET ÎNTR-O SINGURĂ DIRECŢIE SAU MESAJUL MEU CĂTRE BURTICĂ

  1. Foarte frumos!!!! La sfirsit, nu am rezistat si mi-au dat lacrimile!!!
    Deobicei citesc blog-ul tau la servici, cind vreau sa evadez din cifre, rapoarte si intrebari stupide, si ma cufund in cu totul alta lume, rupta de realitatea monotona, si sufletul imi zimbeste!!! Multumesc!

    • E foarte simplu – numele meu de fata mare a fost Cires, acum dupa sot sunt Radu. „fire cireseasca” inseamna ca a luat mai mult din temperamentul tatalui meu si respectiv al bunicului. Acum cand s-a nascut pot spune ca e suta la suta fire cireseasca ca tare mai seamana la apucaturi cu tatal meu (care nu mai este, Dumnezeu sa-l ierte).

      • Aaa, acum am inteles: are fire cireseasca inseamna ca seamana cu bunicul ei la… nărav!🙂 Dar ochisorii ai cui sunt? Pana cand iti vei da seama, bucurati-va impreuna!…

Lasă un răspuns

