ÎNCĂ O DATĂ DESPRE EXAMENE SAU CUM A FOST ÎN REALITATE

Promisesem sa vă povestesc cum a fost. Bine, în mesajele anterioare nu am scris totul. Am văzut notele de la al doilea examen de stat şi iată ce concluzii am tras. Viaţa e o loterie şi câştigă adesea nu acela care are biletul norocos, ci acel care are unchiul, cumătrul, nănaşul sau bănuţul norocos. Sau poate norocul chior. Prost să fii noroc să ai, aşa pare-mi-se se zice, nu? Nu ştiu pe cât de proastă sau norocoasă am fost eu, dar am primit nota care m-a satisfăcut. Şi totuşi s-ar părea că ar trebui să mă liniştesc, dar nu pot. Iaca aşa sunt eu, spre marea indignare a apropiaţilor mei, în special a soţului. Nu pot trece cu vederea aşa momente, nu pot înţelege cum unii colegi care nici nu i-am văzut la faţă şi care în timpul examenului nu s-au sinchisit nici măcar să copie de la alţii au notă pozitivă şi încă una mare, în timp ce studenţii care umblau la lecţii, care învăţau şi care au şi mai contribuit la „mica noastră sursă de încredere” au nota 5. Eu înţeleg că profesorii sunt nevoiţi să ridice notele la unii, dar din contul celor care învaţă? Nu ştiu… Şi iată ce impresie am de la toată aventura mea cu a doua facultate – nu am sentimentul de împlinire, deşi am cele mai înalte note din grupă şi deşi ştiu că le-am meritat şi parcă totul e bine şi frumos, dar „осадочек остался”, за державу обидно. Şi nu ai cum să lupţi împotriva sistemului, fiindcă sistemul e putrezit din rădăcini şi nu am cum să-mi ajut colegii… Singura consolare este că viaţa pune cu totul alte note decât cele primite la facultate, şi uite notele acestea contează cu adevărat. Aşa că încă o dată: lăsaţi-o mai moale şi nu vă consumaţi pentru notele unei instituţii de învăţământ, ci ale vieţii.

Lasă un răspuns

