GATA CU EXAMENELE SAU LĂSAŢI-O MAI MOALE

Dragul meu blog, nici nu ştiu cum să-ţi cer iertare. Te-am lăsat ca pe o gradină plină cu buruieni. Acum, când am lăsat toate treburile mele de-o parte, îţi promit că o sa revin cu regularitatea de altă dată. Aşadar, motivul absenţei mele au fost examenele de stat pe care le-am susţinut cu brio. Absolvesc acum a doua facultate. Mi-a rămas numai teza de licenţă, dar asta e un fleac pentru un student adevărat. Cum a fost? Acum când mă uit în urmă îmi pare că toate lamentările mele au fost în zadar, ca întotdeauna. Soţul meu râde de mine (şi pe bună dreptate): la aproape 30 de ani, cu aproape 2 copii, având deja studii superioare, serviciu, să-mi pese atât de mult de notă? Da eu mă simt ca puştoaica ceea care eram la 18 ani când îi arătam bunelului matricola plină cu note de 10. Apropo, părinţii mei sunt cei care mi-au dezvoltat gustul pentru note bune. Până în clasa a V-ea tot mă luau cu bombonica promiţându-mi o bicicletă dacă le voi aduce la sfârşit de an diplomă de merit pentru reuşita bună… Bicicletă nu am nici până în ziua de astăzi, dar când mi-am dat seama de păcăleală era deja prea târziu. Dar poate alt motiv e la mijloc. Mama m-a născut exact la două săptămâni după ce a susţinut cea mai grea sesiune din toată viaţa ei de student. Aşa că pofta pentru învăţat mi-a fost transmisă încă în mediul intrauterin, cine ştie? Printr-o ironie a sorţii, istoria se repetă. Am rugat-o mult pe fetiţa mea să aştepte până mami îşi diploma. Deci, încă o dată, cum a fost? Au fost nopţi nedormite, picioare umflate, certuri cu soţul, alegeri locale, emoţii, bancuri, isterii… Apropo, prima dată am văzut o persoană mai panicată decât mine şi faptul că este mai în vârstă şi nu-i de genul feminin, m-a făcut să mă simt mai bărbată J De ce în final ne pasă atât de mult de notă? Pentru că ne pasă de eforturile investite. În termeni economici asta se numeşte – costul de oportunitate. De fapt nu nota joasă provoacă păreri de rău, ci timpul şi eforturile depuse în zadar. În cazul în care am petrecut timpul mult mai plăcut decât stând deasupra cărţii, nici regretele nu-s aşa de mari. Morala: lăsaţi-o mai moale.

Lasă un răspuns

