ÎŢI MULŢUMESC DOAMNE

Nu ştiu dacă există vreo sărbătoare care să-mi placă mai mult decât Paştele. Pentru mine Învierea Domnului e o zi când învie primăvara în suflet, când apare lumina în gânduri şi dragoste în inimă. Cum spunea şi poetul meu preferat Lucian Blaga, Dumnezeu este în noi, iar noi suntem în Dumnezeu.

Această sărbătoare nu se reduce la a-mi renunţa în mâncare sau în alte plăceri… Nu cred că asta este important. Eu mă strădui să simt suferinţele lui Hristos, să fiu alături de Dumnezeu cu gândul şi cu inima, să-i cer iertare şi să-i mulţumesc în primul rând pentru faptul că exist. Eu nu mă ţin de toate canoanele bisericeşti, prefer să comunic cu Dumnezeu fără intermediari. Nu biserica mă duce la Dumnezeu, ci Dumnezeu mă duce la biserică. Şi sper că aţi înţeles corect ceea ce vreau să spun.

Omenirea are două căi de evoluţie: 1) suferinţa şi 2) conştientizarea. Atât timp cât nu conştientizăm mesajul Domnului, suferim şi vice versa uneori numai printr-o suferinţă mare putem să conştientizăm mesajul Lui. Eu Îi mulţumesc că nu am primit multe „bâte” în cap şi că a fost milostiv cu mine. Îi mulţumesc pentru Îngerii Păzitori, prezenţa cărora o simt atât de des în viaţă.  Îmi cer iertare „că-L ţin pe Dumnezeu de ouă”, că-l controlez şi nu mă las în grija Lui, punându-i la îndoială puterea. Promit că voi învăţa să mă încredinţez totalmente forţelor divine. Aşa mă rog când îmi este bine sau când îmi este greu, cu motiv şi fără. Aşa m-am rugat ieri, aşa mă rog astăzi şi aşa mă voi ruga şi în noaptea de Paşti când mă voi duce la sfinţit:

Doamne Dumnezeul meu, îţi mulţumesc pentru tot ce am, pentru toate lecţiile pe care mi le dai – unele mai dure, altele mai uşoare. Îţi mulţumesc pentru faptul că mi-ai dat capacitatea de a iubi şi te rog să-mi dai şi puterea de a ierta. Îţi mulţumesc că mi-ai dat capacitatea de a învăţa şi te rog să-mi dai şi înţelepciunea de a trage concluzii. Îţi mulţumesc că mi-ai dat capacitatea de a compara şi te rog să-mi dai şi bunătatea de a nu face rău. Îţi mulţumesc că mi-ai dat capacitatea de a comunica şi te rog să-mi dai şi toleranţa de a-i înţelege şi accepta pe cei din jurul meu. Îţi mulţumesc pentru că mi-ai dat capacitatea de a merge înainte şi te rog să-mi dai şi răbdarea de a sta pe loc. Îţi mulţumesc că mi-ai dat capacitatea de a lupta şi te rog să-mi dai şi liniştea de a mă mulţumi cu ceea ce am. Îţi mulţumesc că mi-ai oferit o nouă zi şi te rog să-mi dai şi împăcarea de a o trăi din plin.

Eu ştiu că tu mă iubeşti, Doamne, şi ştiu că şi eu Te iubesc. Oricât de mult ne-am certa uneori, eu ştiu că tot la Tine voi veni Doamne şi ştiu că tot Tu mă vei primi, oricât de departe m-aş duce.

Paşti Fericit tuturor!

P.S. Ştiu că Internetul nu-i cel mai bun mod de a comunica cu Tine, dar sper că această rugăciune îi va ajuta şi pe alţii să vină la Tine cu sufletul împăcat.

Şi pe final vă îndemn să citiţi poezia „La Paşti” scrisă de George Coşbuc (un alt poet preferat de-al meu), care redă cum nu se mai poate de bine atmosfera sfintelor sărbători.

Prin pomi e ciripit şi cânt,

Văzduhu-i plin de-un roşu soare,

Şi salciile-n albă floare
E pace-n cer şi pe pământ.
Răsuflul cald al primăverii
Adus-a zilele-nvierii.
Şi cât e de frumos în sat!
Creştinii vin tăcuţi din vale
Şi doi de se-ntâlnesc în cale
Îşi zic: Hristos a înviat!
Şi râde-atâta sărbîtoare
Din chipul lor cel ars de soare.
Şi-un vânt de-abia clătinător
Şopteşte din văzduh cuvinte:
E glasul celor din morminte,
E zgomotul zburării lor!
Si pomii frunţile-şi scoboară
Ca Duhul Sfânt prin aer zboară.
E linişte. Si din altar
Cântarea-n stihuri repetate
Departe până-n văi străbate
Şi clopotele cântă rar:
Ah, Doamne! Să le-auzi din vale
Cum râd a drag şi plâng a jale!

Biserica, pe deal mai sus,
E plină astăzi de lumină,
Ca-ntreaga lume este plină
De-acelaşi gând, din cer adus:
În fapta noastră ni e soarta
Şi viaţă este tot, nu moartea.
Pe deal se suie-ncetişor
Neveste tinere şi fete,
Bătrâni cu iarna vieţii-n plete;
Si-ncet, in urma tuturor,
Vezi şovăind câte-o bătrână
Cu micul ei nepot de mână.
Ah, iar în minte mi-ai venit
Tu, mama micilor copile!
Eu ştiu că şi-n aceste zile
Tu plângi pe-al tău copil dorit!
La zâmbet cerul azi ne cheamă
Sunt Paştile! Nu plânge, mamă!

2 gânduri despre “ÎŢI MULŢUMESC DOAMNE

Lasă un răspuns

