TO GAY OR NOT TO GAY?…

Am citit astăzi un interviu al actriţei Ann Hathaway în revista mea preferată „Psychologies”. Un detaliu din biografia ei mi-a atras cu vehemenţă atenţia. Actriţa şi întreaga ei familie au renunţat la catolicism în momentul în care au aflat că fratele ei mai mare este gay. Motivul? „Din solidaritate, scrie actriţa, de ce îmi trebuie o religie care nu-mi permite să fiu alături de cel pe care-l iubesc aşa cum este el?”

Nu că aş arde de nerăbdare să-mi exprim poziţia, dar în contextul neostenitelor dezbateri care au loc în prezent la această temă, am simţit nevoia de a scrie câteva rânduri. Odată o persoană cu înclinaţii vădit antihomosexuale m-a întrebat ce voi face dacă fata mea va veni într-o zi cu o mireasă acasă. I-am răspuns că nu o să sar în sus de bucurie şi bineînţeles îmi va lua ceva timp să mă acomodez cu ideea, dar în nici un caz şi sub nici o formă nu o voi respinge. Cum poate această persoană să înţeleagă că o mamă nu poate să întoarcă spatele fiinţei pe care a purtat-o 9 luni sub piept, că eu niciodată nu îmi voi învinui copilul doar pentru că-i este sortit să iubească altfel decât mine.

Şi dacă societatea consideră homosexualitatea o boală, spuneţi-mi, vă rog, cum aţi reacţiona dacă cineva din apropiaţi ar avea cancer, sau SIDA, sau ar deveni invalid, sau ar avea un handicap înnăscut? Trebuie oamenii aceştia aruncaţi la gunoi, doar pentru că nu se înscriu in limitele normalului?

Înţeleg că pe mulţi îi deranjează manifestările în public ale homosexualilor. Eu, însă aş prefera să văd doi bărbaţi ţinându-se discret de mână decât un băiat şi o fată îmbălându-se, pardon, pe o banchetă din parc ziua în amiaza mare. Nu ştiu de ce, dar când vine vorba de heterosexuali, nu ştiu cum limitele bunului simţ devin foooaaaarte flexibile.

Nu ştiu de ce societatea tolerează copiii vagabonzi care cerşesc pe stradă ca ulterior să dea banii pe alcool, ţigări sau mai rău, droguri. Nu ştiu de ce se închid ochii la toată sărăcia şi cruzimea de la orfelinate. Dar când vine vorba de înfierea copiilor de către homosexuali, moraliştii se trezesc dintr-odată cu predici ca din gură de şarpe. Adică e mai bine un copil abandonat să crească în mizerie, decât să fie iubit şi îngrijit doar că de două mame sau doi taţi.

Eu nu încerc să conving pe nimeni, pentru că îmi dau prea bine seama că în aşa discuţii, de regulă fiecare rămâne cu părerea lui, dar am impresia că de multe ori cei care flutură cu Biblia în faţă, nici pe departe nu au pătruns în esenţa ei. Altfel cum s-ar explica că au urechile astupate, minţile întunecate şi inimile ferecate. Până la urmă, toţi suntem creaturile Domnului. Deocamdată nici un cunoscător profund al Bibliei nu mi-a citit versetul în care să fie scris negru pe alb că homosexualitatea este un păcat (atenţionez: nu interpretat, ci scris negru pe alb).

Iar cât priveşte biserica, citiţi de exemplu romanul „Călugăriţa” de Denis Diderot.

Cam asta am avut de spus şi vă rog să percepeţi articolul meu nu ca pe un atentat la înaltele valori moraliceşti, ci ca pe o liberă exprimare a poziţiei personale şi.

P.S. Nu egalaţi vă rog homosexualii cu pedofilii sau alţi maniaci sexuali (deşi aceştia bineînţeles ar putea să coincidă). Vă consider suficient de maturi şi documentaţi că să percepeţi diferenţa, de aceea nu mă voi consuma în zadar cu explicaţiile.

4 gânduri despre “TO GAY OR NOT TO GAY?…

  1. Negru pe alb:
    1. Nu ştiţi că cei nedrepţi nu vor moşteni Împărăţia lui Dumnezeu? Nu vă înşelaţi în privinţa aceasta: nici curvarii, nici închinătorii la idoli, nici preacurvarii, nici malahii, nici sodomiţii, nici hoţii, nici cei lacomi, nici beţivii, nici defăimătorii, nici hrăpăreţii nu vor moşteni Împărăţia lui Dumnezeu. Şi aşa eraţi unii din voi! Dar aţi fost spălaţi, aţi fost sfinţiţi, aţi fost socotiţi neprihăniţi, în Numele Domnului Isus Hristos şi prin Duhul Dumnezeului nostru. (1 Corinteni 6:9-11)

    2. Să nu te culci cu un bărbat cum se culcă cineva cu o femeie. Este o urâciune. (Leviticul 18:22)

    3. De aceea, Dumnezeu i-a lăsat pradă necurăţiei, să urmeze poftele inimilor lor; aşa că îşi necinstesc singuri trupurile; căci au schimbat în minciună adevărul lui Dumnezeu şi au slujit şi s-au închinat făpturii în locul Făcătorului, care este binecuvântat în veci! Amin. Din pricina aceasta, Dumnezeu i-a lăsat în voia unor patimi scârboase; căci femeile lor au schimbat întrebuinţarea firească a lor în una care este împotriva firii; tot astfel, şi bărbaţii au părăsit întrebuinţarea firească a femeii, s-au aprins în poftele lor unii pentru alţii, au săvârşit parte bărbătească cu parte bărbătească lucruri scârboase şi au primit în ei înşişi plata cuvenită pentru rătăcirea lor. Fiindcă n-au căutat să păstreze pe Dumnezeu în cunoştinţa lor, Dumnezeu i-a lăsat în voia minţii lor blestemate, ca să facă lucruri neîngăduite. (Romani 1:24-28)

    * Cuvântul “malah” avea sensul de “moale” şi se referea la bărbaţi afemeiaţi care se prostituau oferind contra plată servicii sexuale sodomiţilor, sau homosexualilor.

    • Comentariul tau Sergiu ma face sa recunosc ca desi am citit Biblia, nu o cunosc minutios, dar oricum, deocamdata pozitia mea ramane aceeasi. Nu sunt un aparator inflacarat al drepturilor homosexualilor dar nici un antihomosexual nu ma consider si daca mi s-ar intampla sa ma confrunt indeaproape cu aceasta problema, am descris mai sus ce as face.

  2. „to gay or not to gay” – de ce conteaza?! Biblia?! Cartea care (probabil) a omorit mai multi oameni decit orice alt „fenomen” din lume?! Ideia crestinismului piviteaza in jurul Dragostei si Tolerantzei, nu?! Cam cit de toleranti sunt „crestinii” din Moldova fatza de cei ce iubesc la fel de mult, doar putin diferit?! Si oare conteaza mai mult diferentzele de „instrumente” din pantaloni/fuste decit asemanarile de sub piele, ca entitate?! …. Cancer?! Sida?!….

  3. Pingback: Două femei – cupluri care mă inspiră | tanti Nastea

Lasă un răspuns

