ACASĂ LA ZÂNA MĂSELUŢA SAU CUM ÎNFRUNTĂM FRICA DE STOMATOLOG

Niciodată în viaţă nu m-am gândit că vizita la stomatolog poate să-mi facă ziua frumoasă. Astăzi am înţeles de unde apare această frică de halatele albe şi cum poate fi ea înfruntată. Fiica mea, ca mulţi alţi copii, se teme patologic de medici, printre care dentiştii ocupă primul loc. Se vede că această fobie i s-a transmis genetic.

Judecaţi şi singuri: eram un pic mai mare decât Delia când am avut „fericita” ocazie să merg pentru prima dată la stomatolog. Am nimerit pe mâna unui student practicant care mi-a scos doar coroana dintelui, rădăcina fiind rămasă în gingie. La nedumerirea mamei mele, acesta i-a răspuns simplu: „O să cadă singură cu timpul, da acum la mine-i obedul” şi bine merci, şi-a luat trusa şi a plecat, eu strigându-i din urmă că: „ai fost un repetent la şcoală şi acum înveţi numai pe 2” (şi de unde aşa cuvinte la vârsta ceea?…)

A trebuit să aşteptăm 2 ore până a venit un alt medic, iar ce a urmat cred că poate fi descris ca o scenă dintr-un film de groază despre exorcişti. Sora medicală îmi ţinea capul, mama picioarele, medicul călare deasupra mea, cu o mână încercând să-mi ţină gura deschisă, iar în cealaltă ţinând o seringă ca un „снаряд Катюша” şi eu zvârcolindu-mă din toate puterile. Când „execuţia” a luat sfârşit am jurat că picior de-al meu n-o să mai calce în clinica respectivă (stomatologul o fi jurând la fel).

Nu e de mirare că auzind „Mami, mă doare dintele”, mi-am adus aminte de tabloul groaznic din copilărie. Noroc de mine că aşteptările nu mi s-au adeverit şi asta datorită unui stomatolog pe care fetiţa mea o numeşte, şi pe bună dreptate, Zâna Măseluţa.

La intrare în clinică ţi se oferă bahile gratuite, apoi eşti întâmpinat cu un zâmbet fermecător la recepţie. Fiecare acţiune a medicului i se explică minuţios micuţului. Tratamentul decurge sub formă de joc. De exemplu: „pe fotoliu poţi să te urci sau să cobori ca într-un ascensor”, „oglinjoara fermecată arată toţi microbii care s-au ascuns în dinţi”, stropitoarea cu apă „face ploaie în guriţă, ca să se spele murdăria”, absorbitorul de salivă este „aspiratorul care face curăţenie”, iar renumita Бормашина, a cărei bâzâit poate băga în spaimă şi morţii nu este altceva decât „arma contra microbilor”. Dacă se teme, copilul este lăsat să atingă toate instrumentele şi să testeze fiecare acţiune pentru a se convinge că nu e dureroasă. În calitate de anestetic se foloseşte un gel instantaneu cu un gust plăcut de căpşună. Nici vorbă de injecţii dureroase. Tehnologiile moderne permit ca plomba să se întărească imediat, astfel încât nu e nevoie de aşteptat 2 ore până iei masa. Micuţul este lăudat şi încurajat la fiecare pas, iar pe final, aplaudat de medici primeşte şi un cadou. Data trecută Delia a primit un set de creioane colorate, astăzi o periuţă de dinţi. Toată plăcere aceasta m-a costat doar 300 de lei: plombarea a doi dinţi în doar jumătate de ora, fără lacrimi, cu zâmbet pe faţă, în timp ce eu răsfoiam o revistă captivantă în sala de aşteptare.

A urma o zi superbă. Am fost la terenul de joacă din parcul Catedralei, am hrănit hulubaşii şi am mâncat îngheţată la soare, am fost la biserică şi I-am mulţumit Domnului pentru o zi frumoasă, am fost apoi şi la pizza, iar pe drum spre casă am cumpărat câte un bucheţel de flori pentru fiecare. Seara i-am povestit lui tati cât de curajoase am fost în lupta cu microbii, iar eu am înţeles că dacă aş fi avut şi eu aşa o Zână Măseluţă probabil nu aş ezita nici o vizită la stomatolog. 

2 gânduri despre “ACASĂ LA ZÂNA MĂSELUŢA SAU CUM ÎNFRUNTĂM FRICA DE STOMATOLOG

  1. Pingback: Cum sa-ti alegi medicul stomatolog? | Blogul lui Adi B

Lasă un răspuns

