„THE INSIDER” – FILM DESPRE ŞI PENTRU JURNALIŞTI

Mie îmi plac tot felul de filme: comerciale, necomerciale, documentare, artistice, fantastice, romantice, de acţiune sau comedii, cu final trist sau fericit… atât timp cât le înţeleg şi nu adorm în primele 15 minute. Apropo, un paradox care mi se întâmplă destul de des – cu cât mai proastă este pelicula cu atât mai greu este să adorm. Probabil creierul meu prea tare se încordează să înţeleagă linia subiectului, în loc să se relaxeze şi să primească plăcere. M-am antrenat atât de mult ca spectator, încât acum ]mi dau seama din primele 5 minute dacă voi ajunge la final sau…

Filmele despre jurnalişti, însă nu m-au lăsat niciodată indiferentă (cu mici excepţii). Week end-ul trecut am văzut unul pe care vreau să-l recomand tuturor colegilor de breaslă.

„The Insider” – o producţie din anul 1999 cu Al Pacino si Russel Crowe în rolurile principale, o istorie bazată pe fapte reale. Filmul arată ce înseamnă o investigaţie jurnalistică şi cum trebuie tratate sursele de informaţie. Pentru personajul lui Al Pacino codul deontologic al ziariştilor nu sunt doar cuvinte, care se afişează pentru a da dovadă de profesionalism. Iată de la cine aş vrea să învăţ. Cel mai mult, însă mi-a plăcut finalul. După o luptă crâncenă unde sunt implicaţi bani grei şi interese murdare, eroul principal reuşeşte să scoată adevărul la iveală şi pe culmile succesului, în momentul în care i se oferă şi o avansare, el decide să demisioneze de la unul dintre cele mai importante posturi de ştiri din America. Ştiţi de ce? Pentru că: „lucrurile aici sunt prea stricate pentru a mai putea fi reparate”, spune el.

P.S. Şi acum când mă gândesc la „corifeii” din mass media noastră, îmi dau seama că distanţa dintre SUA şi Moldova nu se reduce doar la cele câteva mii de kilometri.

4 gânduri despre “„THE INSIDER” – FILM DESPRE ŞI PENTRU JURNALIŞTI

  1. Pentru investigatia jurnalistica am ales Facultatea la care am ajuns. Ispitele au fost, insa, mari si asa si nu am investigat niciodata. N-am facut nimic pentru a ma evidentia ca si jurnalist, dar il inteleg foarte bine pe eroul lui Al Pacino… „lucrurile aici sunt prea stricate pentru a mai putea fi reparate” – ast a si fost cauza din cauza careia am abdicat atat de repede …

Lasă un răspuns

