LUNA A II-A SAU FATA BABEI ŞI FATA MOŞNEAGULUI

Motto: Dacă am promis ceva, mort copt, dar mă ţin de cuvânt.

Intro:  - Mămica, da Vicuţa va fi tot aşa de rea ca  Marfuşenka Duşenka când va creşte mare? mă întreabă Delia în timp ce priveşte televizorul. (n. r. Marfuşenka Duşenka este fata babei în filmul “Morozco” – o ecranizare rusească a poveştii “Fata babei şi fata moşneagului”)

- De ce mă întrebi?

- Păi eu sunt fata moşneagului, iar Vicuţa e fata babei, îmi răspunde pe un ton ca şi cum e de la sine înţeles.

- Da, îi zic, aşa este, numai că vezi care e diferenţa: tu şi Vicuţa sunteţi de la acelaşi moşneag, iar în poveste fata babei e de la alt moşneag.

- Asta cum mămica?

- Când vei creşte îţi voi povesti detaliat povestea, iar acum fuga la culcare :)

S-a sfârşit şi cea de-a II-a lună. Încet, cu paşi mici şi uneori nesiguri, ne mişcăm înainte. În familia noastră Delia este fata tatii, iar cea mică fata mamei. Cum spune soţul meu: “eu doar am mânjit ceva pe-acolo”  şi în acest moment trage o ocheadă şireată la locul cu pricina :)

Un gând pe care aş vrea să-l notez pentru data viitoare este că timpul capătă o cu totul altfel dimensiune. Aşadar, dacă vreţi să-l încetiniţi, nu aveţi decât să faceţi un bebe. Fiecare lună se scurge ca un an şi dacă pentru unii s-ar părea că mai ieri eram cu burta la gura, ei bine, pentru mine toate acestea au fost în altă viaţă.

Acum am trei zile de naştere. Am apărut pe lume în iunie cu 30 de ani în urmă. M-am născut cu adevărat în martie 2007, iar anul acesta m-am renăscut (nu în zădar numele meu, “Anastasia” din grecească înseamnă “Renaştere”) şi sunt gata să mă mai renasc o dată.

Femeia din mine luptă cu kilogramele în plus, cu celulita şi vergiturile de pe burtă, cu oboseala cronică şi rutina gospodărească, dar mama, MAMA din mine este fericită. Femeia din mine este deprimată dimineaţa când se uită în oglindă, înţelegând prea bine că nu va mai atrage priviri galeşe pe stradă. MAMA din mine însă, este atât de împlinită când îşi ţine fetiţele în braţe şi când cea mică o petrece dimineaţa pe cea mare la grădiniţă cu un zâmbet fermecător. Femeia din mine se frământă cum să facă rost de bani, se întreabă dacă va mai putea lucra acolo unde-i place, dacă va fi în stare să câştige un salariu decent ca să-şi poată permite o dădacă, sau cel puţin să-şi acopere minimul din cheltuielile pe care le are. MAMA din mine, însă se gândeşte “Ia mai duceţi-vă toţi în p… m…, că nu pot lăsa un îngeraş atât de scump, acum, când are nevoie de mine atât de mult.” Femeia din mine visează la un rendez-vous relaxant cu prietenele sale, unde să poată servi un 50 de grame de cognac (mmm… poate un pic mai mult :) ) cu un trabuc veritabil cubanez, iar glumele şi buna dispoziţie să curgă şuvoi în “seara noastră  albastră”. MAMA din mine, însă e mulţumită de modul sănătos de viaţă pe care-l duce. Mai pe scurt, femeia din mine se frământă ca un aluat prost dospit, în timp ce MAMA din mine, se coace ca o pâine rumenă şi caldă.

Ce să vă spun… Luna aceasta nu a fost fără peripeţii. Am avut parte şi de un fotoshooting a maselor fecale ale micuţei. Da, da, nu este o eroare, am fotografiat îndeaproape caca bebeului meu. Astăzi tehnologiile ne permit să consultăm medicul prin intermediul Internetului şi a aparatului de fotografiat. Am avut parte şi de discuţii cu morţii (apropo, în aceeaşi zi). Nu râdeţi, poate mă consideraţi nebună, dar eu cred în viaţa de apoi şi am simţit prezenţa tatălui meu atunci când Delia era bebşuş, dar şi acum cu Vicuţa. Despre asta într-un articol aparte.  Au fost şi lacrimi de crocodil, şi râs isteric. Cel mai important, însă este că micuţa ne zâmbeşte din ce în ce mai des, gângureşte şi chiar cântă uneori. E accelerată la fel cum a fost Delia şi abia aştept s-o văd târâindu-se prin casă (Delia a început să se târâie la 3 luni). Aici închei pentru că e timpul să hrănesc micuţa.

P.S. Apropo, bătălia pentru lapte încă nu s-a încheiat, deşi nu am fost pe poziţiile cele mai bune, nu m-am lăsat bătuta şi cu ajutorul Victoriei am obţinut Victoria. Cât va dura nu ştiu, important este că durează.

4 thoughts on “LUNA A II-A SAU FATA BABEI ŞI FATA MOŞNEAGULUI

Lasă un răspuns

